‘Čini se da Major Tom nije gutao samo proteinske pilule.’
Sam početak ove knjižice, asketski opremljene naslovnice, zbunjuje i obećava istovremeno. Autor u prvom poglavlju nazvanom ‘Moje prvo seksualno iskustvo’ tvrdi kako mu ‘nitko u životu nije pružio toliko zadovoljstva kao David Bowie’.
Zanimljiv početak knjige engleskog filozofa i profesora najavljuje intimni obračun s čovjekom kojeg nikad nije upoznao, no koji je, očigledno, značajno utjecao na njegov život od mladosti do danas. Sazrijevanje uz Bowiejeve mijene i praćenje njegovih transformacija očigledno se duboko urezalo u biće Simona Critchleya.
Vrlo dobro poznavanje Bowiejevog rada svakako je ključno za ovu analizu, no Critchley to izvanredno nadopunjava raščlambom njegovih stihova i njihovim povezivanjem s događajima koji su se oko pjevača zbivali u vrijeme njihovog nastanka. Sami prijevodi tih stihova i njihovo tumačenje, uz analize raspoloženja i duševnih stanja, dodaju mi njihovu novu dimenziju i nešto drugačiji doživljaj pjesama koje ‘oduvijek’ znam.
Autor Bowieja analizira i filozofira ponekad do mjere kad pomišljam da bi njega trebalo analizirati. Njegova borba s pjevačem proteže se od korica do korica, kroz sve priče u kojima propituje svoj odnos prema radu Davida Bowieja, prema njegovim pjesmama, fazama, ponašanju, utjecaju na publiku. Obožava ga toliko da ga istovremeno može i mrziti.
Ipak, ne svodi se sve samo na psihoanalizu i filozofiranje. Štovatelji Bowiejevog rada dobivaju i malo ‘mesa’ o pozadini nastajanja nekih pjesama, neke sitnice i informacije koje svakog ljubitelja glazbe nekog autora zanimaju.
Vrlo dobre ilustracije Erica Hansona koje prate svaki mali odlomak ove džepne knjižice kvalitetno nadopunjuju sadržaj i nekako srastaju s pričama, sa svakom temom obrađenom uz njih.
Koliko god mi se, čitajući ovo, činilo da se Critchley namjerava rastati od svoje ovisnosti o vizionaru uništenog svijeta, shvatio sam da se to, još dugo, neće dogoditi.
‘Bowiejeva umjetnost ima svoju istinu, istinu raspoloženja, istinu koja se čuje,istinu koja se osjeća, utjelovljenu istinu.’