Čarobni ormar: Slikovnica za slijepu i slabovidnu djecu

Škola za modu i dizajn iz Zagreba organizirala je u klubu Booksa promociju slikovnica za slijepu i slabovidnu djecu ‘Čarobni ormar’ kao nositelj projekta ‘Čarobnjak krojač’ u okviru kojeg su nastale navedene slikovnice.Projekt je sufinanciran sredstvima Ministarstva kultura i medija, putem Javnog poziva za predlaganje programa koji potiču razvoj publike u kulturi.

Projektni tim nastavnika uz učenike s koordinatoricama ravnateljicom dr. sc. Majom Dadić Žeravica i školskom knjižničarkom Ksenijom Banović, predstavio je svoj snažni timski rad prepun edukacija kako bi razumjeli svijet slijepih i slabovidnih osoba. Osobito emotivan je bio posjet slijepih i slabovidnih učenika Centra za odgoj i obrazovanje Vinko Bek koji su došli istražiti nove slikovnice namijenjene njima. Idejna začetnica projekta, školska knjižničarka Ksenija Banović, inspiraciju je pronašla u slikovnici ‘Baš imam sreće’ u kojoj dječak priča o supermoći svoga brata koji može čitati i kad mama navečer ugasi svjetlo u sobi i koji u svakom trenutku zna, kad mama u panici traži ključeve, gdje ih je ostavila jer vidi ušima i čita prstima.

Osobito je bilo zanimljivo čuti od autorice teksta nastavnice hrvatskog jezika, Andreje Jureković Perković kako se razvila priča o ‘Čarobnom ormaru’ gdje se ustalila ideja fokusa na tekstilnim materijalima budući da su taktilni te da bi priča trebala imati sinkronijsko – dijakronijski karakter, što znači da bi trebala pratiti povijesni razvoj materijala koji i danas imaju važnu ulogu u našim životima. Velika vrijednost slikovnica je promocija zanimanja sektora Mode, tekstila i kože uz namjenu najosjetljivijoj publici, ali i široj budući da postoji audioverzija putem QR koda o djevojčici koja u razgovoru sa svojom obitelji uči o materijalima, uz dvostihe otisnute na lijevoj stranici slikovnice brajicom i latinicom.

Pri osmišljavanju koncepta ilustracija za taktilnu slikovnicu, akademska slikarica Marija Kasum se vodila mišlju da ilustracije prate sadržaj priče, da sadrže informacije, a opet da budu otvorene za interpretaciju. Ono što ovu priču čini drugačijom od standardnih ilustracija je to što sadržavanje informacija ne znači figurativno nabrajanje spomenutih elemenata pojedine priče, već unošenje taktilne dimenzije, koja zapravo postaje dominantna. Upravo ta promjena dominantne dimenzije je ono što je putovanje kroz ovo stvaranje učinilo bogatim i zanimljivim iskustvom budući da je u likovnom stvaranju polazna točka uvijek vizualna dimenzija, koja je sada stavljena na drugo mjesto.

Slikovnice je na promociji recenzirala slijepa knjižničarka Hrvatske knjižnice za slijepe i slabovidne osobe, Ivana Vinko, a okupili su se različiti profili uzvanika od Ministarstva kulture i medija, Ureda pravobranitelja za invalidne osobe, Saveza inovatora, Saveza slijepih te knjižnice za slijepe i slabovidne osobe, Agencija i mnoge udruge. Prigodne pozdrave uzvanicima su uputile Maja Zrnčić kao izaslanica Ministarstva kulture i medija i Renata Suša, direktorica Zagrebačkog velesajma. Atmosferičnost predivne promocije prepune emocija, umjetnički je uzvisila harfistica Biserka Krčelić uz domjenak učenika Centra za odgoj i obrazovanje Zagorska.

M. D. / Foto: Promo


Tagged: , , , , , , , , ,