Chair_One: Stolica koja je promijenila svijet dizajna

Zamislite stolicu koja izgleda kao da je stigla s drugog planeta, ali je dovoljno udobna za vaš dom, ured ili omiljeni restoran.

Magisov Chair_One uzdrmao je dizajnerski svijet, izazvao pitanja i kontroverze, da bi na kraju postao klasik izložen u muzejima diljem svijeta. Povodom 20. godišnjice ove legendarne stolice, Themelia je u zagrebačkoj Uraniji okupila brojne arhitekte, dizajnere i ljubitelje kulture te pružila priliku vlasniku tvrtke Magis, Albertu Perazzi, da s okupljenima podijeli priču o njezinu nastanku i predstavi posebno izdanje dizajnirano upravo za ovu obljetnicu.

‘Kada smo prvi put predstavili dizajn Chair_One našem timu, osjetila se električna atmosfera u prostoriji. Svi smo bili svjesni da pred nama stoji nešto potpuno drugačije, revolucionarna stolica u svojoj hrabrosti i viziji. Njezina geometrijska forma, prozračna struktura i inovativni pristup materijalima bili su radikalni odmak od svega uobičajenog. No, cijeli tim, od dizajnera do inženjera, jednoglasno se složio da je to put kojim moramo krenuti. Vjerovali smo da Chair_One nije samo komad namještaja, već manifest naše filozofije guranja granica, istraživanja nepoznatog i stvaranja nečeg što nadahnjuje’, izjavio je Alberto Perazza, vlasnik Magisa.

Posebno izdanje Chair_One stolice je remek-djelo s originalnom aluminijskom školjkom premazanom zlatnom bojom, montiranom na sirovu stijenu od lavine s Etne. Svaka stijena je jedinstvena, netaknuta, simbolizirajući spoj prirode i dizajna, između funkcije i fikcije. Ovi komadi, koji blistaju poput sunca na stranom planetu, premijerno su predstavljeni u Veneciji na izložbi koju je kurirao njemački dizajner Konstantin Grcic.

Priča o Chair_One započela je prije više od 25 godina, ali se slavi 20 godina od njezina lansiranja. Sve je krenulo krajem 1990-ih, kada je Magis kontaktirao Grcica sa željom da kreira stolicu s jakom 3D geometrijom, koristeći tehnologiju lijevanja aluminija. Projekt je razvijen kroz 3D softver, a tri godine, dva mjeseca i nekoliko dana kasnije, rođena je stolica koja je prevladala praznine nad puninama, formirajući trodimenzionalnu strukturu poput nogometne lopte.

Magis, tvrtka koju je 1976. godine osnovao vizionar Eugenio Perazza, od samog početka nosi ime koje na latinskom znači ‘više’ – magis (màh-gis). Osim naziva, to je i filozofija brenda: raditi više, bolje, za veću korist drugima. Magis gotovo 50 godina predstavlja težnju prema idealnom društvu kroz inovacije u dizajnu te nudi visokokvalitetan dizajn, proizveden u Italiji, s globalnim pogledom i održivom logikom. Simbol tvrtke, mazga Ettore, utjelovljuje tu upornost: ne traži lakši put, već voli izazove. Kao što kaže Alberto Perazza: ‘Ideja mora biti ne samo dobra, već estetski savršena, funkcionalna, trajna, održiva i pripovijedati priču’.

Magis i brendovi poput Vitre, Poliforma, B&B Italia i Zanotte dostupni su u Themelia showroomu (Palmotićeva 26, Zagreb). Više informacija o ponudi pogledajte na web stranici

D. Š. / Foto: Promo


Tagged: , , , , , ,