Devin Miles: Izložba u hotelu Kempinski

Devin Miles, pionir njemačkog neo-pop art pokreta i jedan od najistaknutijih njemačkih suvremenih umjetnika, izlaže u istarskom Kempinski Hotelu Adriatic nedaleko Umaga. Priča o Milesovu usponu i uspjehu može se opisati epitetima strelovit i eksplozivan, upravo poput njegovih osebujnih djela koja čine savršenu simbiozu slikarstva i sitotiska.Devin MilesIkone pedesetih i šezdesetih godina oživljava u jarkim bojama, odajući počast njihovom buntovništvu i gotovo nadnaravnoj ljepoti. Romy Schneider, Brigitte Bardot, James Dean i nezaboravna Audrey Hepburn samo su neke od ikona tog fascinantnog razdoblja, kao i neke od velikih svjetskih metropola, poput New Yorka. U području tehničkih inovacija, rad Devina Milesa zanimljiv je po tisku na ručno brušenim aluminijskim pločama. Koristi akrilne boje u airbrush tehnici.

Razgovarali smo s Milesom o hamburškoj umjetničkoj sceni i njegovom dosadašnjem radu.

Kako biste opisali umjetničku scenu u Hamburgu?
Tmurnom, tjeskobnom, teškom! Hamburška politika teško se nosi s kolonijalnim nasljeđem hanseatskog grada. Ostaci takvog uređenja još uvijek su sveprisutni, ne toliko u stanju zgrada koliko u njihovoj arhitekturi. Zajednički cilj cjelokupne umjetničke scene trebao bi biti unošenje nekog pozitivnijeg svjetla.

Koji je Vaš glavni izvor inspiracije i kako biste okarakterizirali svoja djela?
Svojim djelima dajem počast herojima i ikonama 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća, pokušavajući ne samo ovjekovječiti njihov glamur, već i reinterpretirati životne, moralne vrijednosti jednog cijelog društva. Nadalje, kada govorimo o  umjetničkoj koncepciji, moja su djela samoodrživa. Smatram da se iz godine u godinu umjetnost vraća kao kontrateža serijskoj, industrijskoj proizvodnji. Upravo su zato moje serigrafije produkt čistog obrtništva koje svako djelo čini jedinstvenim i unikatnim.

Zašto koristite airbrush tehniku na aluminijskim pločama?
Moji kolaži su kombinacija sitotiska, slikarstva, airbrushinga i grafike na brušenom aluminiju. Takav način rada za mene simbolizira posebnu moć i daje dodatnu dinamiku mojim mislima i cjelokupnoj priči.

Brigitte BardotTijekom izložbe u Kempinski Hotelu Adriatic predstavili ste dvije nove slike posvećene prekrasnim Brigitte Bardot i Romy Schneider. Možete li nam reći nešto više o tome?
Te dvije besmrtne filmske ikone uzor su i današnjim ženama i modnim trendovima, što je vidljivo i u vječnom trendu vintage stila. Obje su pojam visoke emocionalnosti i savršenstva te im se stoga često vraćam.

Vješto kombinirate portrete ljepotica i buntovnika s novinskim isječcima i zvučnim parolama. Društvena angažiranost je očita, kao i vječito umjetnikovo propitkivanje, ironija. Ima li današnja umjetnost snage mijenjati društvo?
Moja umjetnost je prvenstveno izvor prvenstveno namijenjena pružanju zadovoljstva i slobodi osobne, individualne interpretacije. Naravno, ni jedna se umjetnost ne može distancirati od društva i svijeta u kojem postoji i nastaje, pa tako ni moja. Moja intencija je  očuvati slatku čežnju za nekim drugim, prošlim, možda humanijim vremenima.

Izložba ‘Edition 2014’ otvorena je do 17. listopada u sklopu Kempinski Hotela Adriatic. Ulaz je slobodan.

P. R. / Kempinski

Tagged: , , , , , , , , , , , , , ,