HNK: Praizvedba drame Plodna voda Marine Vujčić

Drama ‘Plodna voda’ spisateljice Marine Vujčić nagrađena je 2020. najvažnijom hrvatskom nagradom za neobjavljen dramski tekst, prvom Nagradom Marin Držić a praizvedena je u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu u režiji Nenni Delmestre.Uvijek aktualna tema majčinstva kroz likove nekoliko arhetipova žena, uvezuje njihove paralelne priče u širu kritiku konzervativnog svjetonazora koji žene podređuje izmišljenim potrebama društva.

Mjesto radnje samo je naizgled bajkovito odmaralište u izoliranom močvarnom predjelu bez signala i doticaja s vanjskim svijetom. Osobne priče triju glavnih ženskih uloga (Jadranka Đokić, Ana Begić Tahiri i Luca Anić) i njihovih partnera (Igor Kovač, Luka Dragić i Ivan Colarić) vode publiku u distopijski prostor gdje je lako vršiti pritisak na ljude, osobito žene s njihovim različitim shvaćanjima majčinstva.

‘Komad me privukao jer je životan na nekoliko razina, jer ne agitira, nego samo prepoznaje i točno locira probleme velikog broja pojedinaca. Istina je da su žene u središtu pozornosti, ali ne zato što bi njihovi problemi bili važniji od problema muških likova. Ovo je naprosto komad o ženama u središtu pozornosti, a takvih tekstova ima jako malo. Žene su u ovoj predstavi kompleksne osobe koje baš kao i muška lica žele odlučivati o tome kakav život žele živjeti. Divno mi je i vrlo inspirativno raditi s ovim ansamblom. Uživala sam u zajedničkoj posvećenosti poslu, u tome što su glumci na probe dolazili spremni, puni ideja, improvizacija, pitanja, i to svi, oni koji glume veće, ali i oni koji glume manje uloge. Svima im je jako stalo i to mi je velika radost’, rekla je redateljica Nenni Delmestre.

‘Drama Plodna voda zalaže se za čudesnost i radost majčinstva, ali i za pravo na zbunjenost, strah, nelagodu, sreću, očaj, blaženstvo, preobražaj, ljubav ili neljubav, slobodu, otpor – na sve ono što se jednoj ženi u glavi i srcu može dogoditi dok postaje ili ne postaje majkom. Tekst se zalaže za društvo u kojemu žena nije tek kućanski aparat koji proizvodi potomke i obroke za obitelj. Zalaže se za autonomiju nad vlastitim tijelom i vlastitom sudbinom. Zalaže se za oblike života u kojima ljubav i nasilje ne mogu u istu rečenicu. Zalaže se, na koncu, za sve verzije plodnosti koje mogu dati smisao nečijem postojanju; za autentičnost kao ljudsko i žensko pravo. Zvučna kulisa ove drame nalikuje Morseovim znakovima, ali koji dolaze od prirode. Valjda ćemo te znakove i u vlastitim dramama, gradovima, zemljama i svjetovima jednom dešifrirati’, napisala je Marina Vujčić.

I. S. / Foto: Mara Bratoš


Marina Vujčić: Podmornica premijerno u Kazalištu slijepih


HNK Zagreb: Baletni gala koncert
Tagged: , , , , , , , , , ,