Svečana premijera sakralnog pop koncerta ‘Misa Mediterana’, autorskog djela Tončija Huljića i Hane Huljić održana je u Splitu. Glasne ovacije i oduševljenje publike potvrdile su kako je 40-ak glazbenika raspoređeno po stepenicama Galerije Meštrović priredilo istinski glazbeni spektakl.Po mnogočemu specifičan i jedinstveni projekt iz prvog su reda pratili predstavnici vjerskih zajednica: splitsko-makarski nadbiskup Marin Barišić, episkop dalmatinski Nikodim Kosović i splitski imam Vahid ef. Hadžić.
‘Bez obzira jeste li agnostici, ateisti ili ste praktični vjernici, svi ste vi večeras vjernici. Vjernici ste zato što ste vjerovali da ćete posjetom ovom koncertu doživjeti nešto novo, što još dosad niste čuli i nešto što će vas potaknuti da malo razmišljate i istovremeno uživate. Tako ste odjednom postali praktični vjernici, jer ste vjerovali da će se dogoditi malo čudo, a mislim da smo vam u tome pomogli’, rekao je Tonči Huljić pozdravljajući publiku u kojoj su bili i brojni uzvanici iz svijeta estrade, biznisa i politike.
‘Pop Misa Mediterana’ izvedena je uz orkestar, zbor i soliste u tri dijela. Prvi je ‘Misa Mediterana’, skup misnih pjesama iz kompozitorskog pera Tončija Huljića, kao i drugi dio ‘Ave Maria’, dok je treći dio ‘Dies Irae’ napisala, orkestrirala i otpjevala uz pratnju ženskog zbora Hana Huljić.
‘Kao otac pre ponosan, kao autor ljubomoran!’, u šali je Tonči dao svoju kritiku Hanina autorskog obola, koji je njegova kćer dala ovom projektu. Suze oduševljenja u očima mnogi su jedva sakrili nakon čarobnog izvođenja ‘Ave Marije’ magičnim glasom i pojavom Hane Huljić, čime je i zatvoren koncert.
Senzacionalan talent solista Lorene Bućan i Karla Vudrića, ‘Pop Misi Mediterani’ dodalo je posebnu notu glazbenog spektakla. Orkestraciju ‘Mise Mediterane’ potpisuje Nenad Šiško. Projekt je realiziran u zajedničkoj produkciji s Hrvatskim narodnim kazalištem Split, pod ravnanjem maestra Jure Bučevića i u režiji Jelene Bosančić.
‘Režirati ovakvu glazbu užitak je. Ambijent Galerije Meštrović je idealan prostor za ovakav događaj, koji bih nazvala režiranim koncertom, ali i veliki izazov. Trebalo je pronaći pravu mjeru, odgovarajući stilizirani pokret za zbor i sve uklopiti u jednu cjelinu koja se neprestano kreće i diše te preraste u spektakl’, rekla je redaeljica Jelena Bosančić nakon brojnih čestitki.
Za scenografiju i likovno oblikovanje ‘Mise Mediterane’ zaslužan je jedan od najcjenjenijih hrvatskih kipara u svijetu – Nikola Vudrag. ‘Tonči i ja se znamo neko duže vrijeme i imamo zajednički jezik što se tiče umjetničkog stvaralaštva i produkcije istog. Iako Tončija svi znaju po njegovim hitovima, on ima rafinirani ukus za istančanu umjetnost. Kako pričamo o modernoj ali svetoj misi, jedini je način bio po meni najispravniji – modelirati sa svjetlom. U početku bijaše svjetlo, i to je bila misao vodilja. Skulpture ili scenografija koje su postavljene oko zbora su rađene od vrlo tankog osjetljivog materijala. Baš kao što je i duhovnost osjetljiva nit. No ta forma dolazi do punog izražaja tek kad se iznutra osvijetli. Bilo bi zanimljivije reći prosvijetli. Prosvjetljenje’, objasnio je Nikola Vudrag svoju scenografiju.
M. P. / Foto: Jadran Babić