Izložba Dubravke Lošić – novo doba Oktogona

U anale Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti (NMMU) u Zagrebu, 2024. godina ući će kao trenutak, a izložba Dubravke Lošić kao događanje, kada je tom Muzeju konsenzusom Ministarstva kulture i medija, Ministarstva graditeljstva i Uprave za raspolaganje državnom imovinom, na trajno korištenje dodijeljen najmarkantniji prostor zagrebačkog Oktogona.

U povijesti samog NMMU, riječ je o prvom ozbiljnom povećanju prostornih kapaciteta nakon 1992. godine kada mu je priključena Galerija Josip Račić kao njegova izdvojena sastavnica. Signal je to i posljedica povjerenja u nasljeđe koje su kroz razvoj zbirke i interpretaciju pozicije hrvatskog prinosa civilizaciji moderniteta izgradile generacije muzealaca.

Po nužnoj prilagodbi Oktogona njegovoj novoj, muzejskoj funkciji, Zagreb i Hrvatska dobivaju preko 2000 m² izložbenog prostora u kojem će se spojem klasicističkog dekora i prostorne dispozicije sa suvremenim standardom obnašanja muzeološke funkcije, steći svi uvjeti za priređivanje monografskih i retrospektivnih izložbi domaćih i inozemnih umjetnika, kustoskih studijskih koncepcija i fenomenoloških interpretacija muzejske zbirke. Tri etaže prostora, prizemlje, prvi kat i podrum, uz manje lateralne prostorije, omogućuju uzlet kustoskog nadahnuća kojem su granice jedino imaginacija i raspoloživ budžet.

‘U sklopu ovog u naznakama predočenog programa rada, izložba ‘Punćela’ Dubravke Lošić nosi posebnu simboliku. Punćela je konavoski termin za kukuljicu dudovog svilca, čahuru u kojoj se odvija transformacija gusjenice u leptira, proces koji u svim kulturama označava novu fazu životnog ciklusa, razvoj neočekivanih mogućnosti, širenje krila prema iznenadnoj sposobnosti letenja u nepoznatim pravcima u cilju zametanja novog života, novog sadržaja, novih misli i djela. Izložba će zahvaljujući izražajnoj snazi rada Dubravke Lošić koji se u svojim predstavljenim vidovima s lakoćom nosi s neuređenim prostorom i improviziranim uvjetima, publici otvoriti percepciju budućnosti koja se u Oktogonu tek ima dogoditi’, izjavio je Branko Franceschi, ravnatelj Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti u Zagrebu i kustos izložbe ‘Punćela’.

Na izložbi su predstavljeni radovi iz ciklusa ‘Tondo’ (2020. / 2022.), ‘Kiše Pariz’ (2018.), ‘Alba Albula’ (2019.), ‘Lapad’ (2016.), ‘Morske psine’ (1986.-2013.), ‘Kalamota’ (1996.), ‘Imago Anima’ (2012.-2013.) i ‘Portreti’ (2004..-2012.). U ovom povijesno i arhitektonski posebnom prostoru po prvi put izlaže i radove iz ciklusa ‘Suton / Kosi let’ (2021.-2024.). ‘Izazovno je i uzbudljivo izložiti radove u prostoru potpuno drukčije povijesti i energije od dosadašnjih muzejskih, galerijskih i industrijskih prostora. Ove cikluse koji sadrže skriveno i zaštićeno, otvaram, možda prigodno, u bivšem trezoru. Čast mi je ovom izložbom biti dijelom početka novog doba Oktogona’, izjavila je Dubravka Lošić.

A. G. / Foto: Damir Fabijanić


Tagged: , , , , , , , ,