Voajerizam koji je potaknuo ‘Big Brother’ danas konzumiraju većinom mladi, koji na taj način zaviruju u svijet odraslih, ma koliko on bio artificijelan.
Nakon nekoliko prvih sezona, naime, ‘Big Brother’ je postao bizaran jer nitko normalan u njemu više nije želio sudjelovati, rečeno je na Turbini – turbo tribini – u zagrebačkom klubu Močvara, na kojoj su sudjelovali redateljica Nora Krstulović, TV kritičarka Zrinka Pavlić te suradnici na prvom Big Brotheru – story editor Damir Kantoci i redatelj Mario Kovač.
Voditelj tribine Vid Jeraj okupio je sugovornike koji dobro poznaju i lice i naličje ‘Big Brothera’, ali i medije i publiku. Nema iluzija da gledatelji danas pristaju na varku, zaključili su, jer većini je danas sasvim jasno da reality zapravo ima malo veze s realnošću. Posredstvom medija ne zavirujemo u tuđe stvarne živote, već u njihovu medijski obrađenu sliku, a mediji pak nastoje potencirati svaku asocijaciju na autentičnu emociju – iskru sukoba pretvoriti u sukob, iskru erosa u ljubavnu scenu.
Bigbrotherizacija društva u svijetu sveprisutnih medija ne može se izbjeći, svi smo mi ‘Big Brother’. Mediji su globalni i stvaranju medijske slike svi sudjelujemo dajući im dio svog privatnog života. Nitko nije nevin, naglasila je Nora Krstulović, ali postoje načini da se zaštiti vlastita intima, o čemu se već pišu priručnici.
Turbo tribinu zaključio je Žarko Jovanović svojom pjesmom ‘Bila jednom država koja je htjela biti medvjed’ iz zbirke ‘Hrvatska’.
S. P.