Jugoslovensko dramsko pozorište iz Beograda izvest će predstave – ‘Gospođica’ po romanu Ive Andrića u režiji Gorčina Stojanovića te ‘Othello’ Williama Shakespearea redatelja Miloša Lolića i to u utorak i srijedu, 12. i 13. studenoga, u Zagrebačkom kazalištu mladih, u okviru ciklusa Europsko kazalište u ZKM-u.
‘Gospođicu’ je prije pola stoljeća dramatizirao Marko Fotez, no ona nikada prije nije izvedena u JDP-u. To je zanimljiva kronika koja prati događanja od početka 20. stoljeća u Sarajevu do tridesetih godina u Beogradu, predstava odlično korespondira s današnjom podjelom svijeta na bogate i siromašne i s pojavom kriminalaca koji se odlično snalaze u mutnim vremenima. To je intimna priča o ženi i njezinoj bolesnoj škrtosti te totalnoj neosjetljivosti prema svijetu koji je okružuje. U predstavi glume Nataša Ninković, Vojislav Brajović, Nataša Tapušković, Srđan Timarov, Jasmina Avramović, Milan Marić, Marko Baćović, Vesna Stanković, Anđelika Simić, Stefan Bundalo i Dejan Dedić.
‘Andrićeva Rajka Radaković objavljuje rat svakoj vrsti kretanja, pa tako i kretanju i trošenju novca. Živeći za krpež i trpež, ona želi zaustaviti vrijeme, okameniti život i oduprijeti se bilo kojem obliku davanja i razmjene. Ne samo da skriva i čuva novac, ne dajući ga nikome, osim uz zelenašku kamatu, već ne pruža nikome ni osjećaje, ni pažnju, niti suosjećanje. U strahu od trošenja koje je može odvesti u propast, provodi život u beskrupuloznom sticanju. Hladna, opora, suzdržana, neosjetljiva za ljudsku patnju, ona plamti u samo jednoj, nezasitoj strasti – u asketskoj škrtosti: strast za sticanjem novca kod nje se pretače u slast čuvanja novca…’, zabilježila je Žaneta Đukić Perišić o naslovnoj junakinji predstave ‘Gospođica’ .
O ‘Othellu’ je redatelj Miloš Lolić zapisao: ‘U osnovi Jagovih motiva mora biti ona primarna taština, ali ovdje nije riječ o osveti, pakosti, koristi, ovdje je postupak nerazumljiv, nadilazi razum. A opet, inicijalno zlo je tako sitno, skoro svakodnevno: uništiti jedan odnos. (…) Riječ je o dramskom liku koji na scenu donosi autentičnu psihološku uvrnutost, ali posebno mjesto u povijesti zaslužio je time što ledenim direktnim obraćanjem dijeli svoj zlokobni plan sa publikom. U kakvu nas zapravo poziciju Jago stavlja? Je li moguće da je publika i u Shakespearovo vrijeme ignorirala što im se Jago obraća i u šutnji čekala tužni kraj, ili su sa svih strana dobacivali: ’Sram te bilo, ostavi ih na miru’; šta ako su navijali za Jaga: ’Kolji crnca!’. Jagov susret s publikom budi odgovornost u pojedinačnom, potpuno intimnom, privatnom, osobnom apsurdu. Jer on više nije medijator,više je izaslanik, on je naš agent, direktno nas predstavlja, naš senator. Zato za Jaga ne postoji naš obrambeni četvrti zid. Mi smo ti koji su naručili vivisekciju ljubavi prije nego što je izjede kuga.’
U predstavi glume: Vojin Ćetković, Nikola Đuričko, Milena Živanović, Branislav Lečić, Goran Daničić, Radovan Vujović, Dubravka Kovjanić, Ljiljana Međeši, Nikola Rakočević, Dubravko Jovanović, Stefan Bundalo, Dejan Dedić i Ivan Pantović.