Ljudi u Njemačkoj piju manje piva nego ikad prije. U prvoj polovici ove godine pivovare su prodale ukupno 3,9 milijardi litara alkoholnog piva u zemlji i inozemstvu.
To je najmanje otkad se vodi statistika od 1993. godine. Pad je 6,3 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, objavio je Savezni statistički ured. Sličan minus bio je samo u prvim mjesecima pandemije 2020. i ponovo u drugoj polovici 2023. Po prvi put prodaja piva pala je ispod četiri milijarde litara u razdoblju od šest mjeseci. Prodaja na domaćem tržištu, koja još uvijek čini nešto manje od 82 % ukupnog volumena, smanjila se za 6,1 %, dok je izvoz pao još oštrije – 7,1 %.
‘Loša potrošačka klima teško pogađa pivovare, baš kao i sektore ugostiteljstva i maloprodaje’, rekao je Holger Eichele, generalni direktor Njemačkog udruženja pivara. Također je upozorio da bi novi carinski sporazumi Europske unije sa SAD mogli dodatno povećati pritisak na izvoznike.
Bezalkoholno pivo ostaje svijetla točka. Podaci pokazuju da je u 2024. proizvedeno 579 milijuna litara – gotovo dvostruko više nego prije 10 godina. Tržišni udio sada je 9 %, što znači da će uskoro svako deseto pivo proizvedeno u Njemačkoj biti trijezno. Bezalkoholno je pivo posebno popularno u ugostiteljstvu. Svako osmo pivo naručeno u restoranima u prvoj polovici godine bilo je bezalkoholno, prema podacima tvrtke za praćenje piva Kollex, koja analizira narudžbe iz ugostiteljstva.
Jugozapad zemlje – koji tradicionalno preferira vino – prednjači. U pokrajinama Rheinland-Pfalz i Saarland gotovo svaka četvrta narudžba je bezalkoholna. Međutim, direktor pivovare Veltins, Volker Kuhl, upozorava na preuveličavanje potencijala ovog segmenta zbog žestoke konkurencije. ‘Bezalkoholno pivo je, u najboljem slučaju, flaster koji samo ublažava bol industrije’, rekao je Kuhl.
dpa / Foto: Peter Kneffel