Bezalkoholno pivo već je duže vrijeme u velikom porastu i postaje sve važniji dio poslovnih kalkulacija proizvođača.
Njemačke su pivovare prošle godine proizvele oko 700 milijuna litara, dvostruko više nego prije 20 godina. U domaćim trgovinama dostupno je više od 800 etiketa bezalkoholnog piva koje su dosegle devet posto asortimana. Ispred su samo pils s 48 i svijetlo pivo s 11 posto tržišnog udjela.
U krovnoj udruzi pivarske industrije očekuju da će popularnost bezalkoholnog piva samo rasti i da će ono uskoro činiti desetinu ukupne proizvodnje. ‘Inovativnost pivara odlučujući je čimbenik ovog rasta’, rekao je predsjednik udruge Christian Weber, naznačivši da su okus i kvaliteta s godinama postali znatno bolji.
Danas su bezalkoholne varijante zapravo izvor nade za pivare koji se suočavaju s višegodišnjim padom potrošnje konvencionalnog piva. Tome pridonosi trend zdrave prehrane i odgovornog ponašanja. Naravno, alkoholno pivo i dalje dominira proizvodnjom i tržištem – s proizvedenih 8,3 milijarde litara bilo je daleko ispred bezalkoholnog piva. Pritom je prodaja 6,8 milijardi litara alkoholnog piva na domaćem tržištu bila slabija nego u bilo kojem trenutku od povećanja poreza 1993. godine.
dpa / Foto: Peter Kneffel