Unatoč Europskom nogometnom prvenstvu u Njemačkoj, domaće su pivovare prošle godine zabilježile povijesno niske količine prodaje piva.
Ukupna prodaja pala je za 1,4 % u odnosu na 2023. godinu, na 8,3 milijarde litara, objavio je Savezni zavod za statistiku. To je novi rekord u dugogodišnjem padu potrošnje jer Nijemci piju sve manje piva. Čak ni ponovni rast izvoza nije uspio popraviti bilancu. Prema poreznim podacima, prodaja na domaćem tržištu pala je za 2 %, dok je izvoz porastao za 1,6 % u odnosu na prethodnu godinu. U statistiku nisu uključena bezalkoholna piva koja su neoporezovana i već godinama bilježe stalni rast.
Od 2014. godine prodaja je smanjena za 13,7 %, odnosno 1,3 milijarde litara. Sada je to najniža razina od njemačkog ujedinjenja. Ključni razlozi su trendovi ka zdravijem načinu života s manje alkohola, kao i starenje društva. Njemačko udruženje pivara opisalo je 2024. kao ‘rollercoaster vožnju’. Dok je do svibnja domaća prodaja piva rasla 2,5 %, tijekom ljeta tržište je neočekivano otišlo u minus. Na to su, navode iz udruge, utjecale vremenske prilike, uključujući kišna razdoblja u proljeće i ljeto.
‘Mnoga pivska putovanja doslovno su pala u vodu, a utjecala su i događanja vezana uz Europsko nogometno prvenstvo. Kišni lipanj bio je najgori mjesec za prodaju piva u odnosu na prethodnu godinu, s padom od 13,5 posto.’
dpa / Foto: Daniel Karmann