Opera Mimi u HNK-u

Nakon izvedbi obnovljene Puccinijeve opere ‘La Bohème’ u prosincu (prema zamisli redatelja i scenografa Arnauda Bernarda), prvi premijerni naslov u novoj 2016. godini je opera Mimi Frédérica ‘Verrièresa’, nastala u koprodukciji pariškog kazališta Bouffes du Nord i Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu.
Mimi -opera HNKPariška praizvedba ovog djela održana je u studenom 2014., dok je hrvatska premijera s francuskim izvođačima izvedena u siječnju 2015. Hrvatska premijera predvođena domaćim izvođačima pod ravnanjem Ivana Josipa Skendera i Darijana Ivezića te u režiji Guillaumea Vincenta uslijedit će 18. siječnja. U glavnim će ulogama nastupiti pjevači Leon Košavić, Maja Posavec, Mia Domaćina, Đani Stipaničev, Gorana Biondić i Vanda Winter.

‘Mimi je djelo nastalo na osnovi opere La Bohème, riječ je o svojevrsnoj metamorfozi toga glazbenog materijala. Mimi će se od siječnja izvodi isključivo s hrvatskim pjevačima i dirigentom te se tako predstava potpuno obnavlja, što ujedno označava hrvatsku premijeru’, kaže ravnatelj Opere Nikša Bareza.

Operom ‘Mimi’ propituje se jedno od slavnih Puccinijevih djela iz rakursa suvremenosti. Mimi, koju slobodno reinterpretira Frédéric Verrières, projicira junakinju u današnje vrijeme, u 21. stoljeće, analizirajući sve dimenzije ljubavi u suvremenom društvu. I ovdje je riječ o umjetnosti, siromaštvu, ali i ljubavi iznad svega. Ljubavi u svim oblicima, jer svaki lik ima svoju viziju ljubavi koja mu pripada, bilo da je riječ o idealiziranoj emociji, ljubomori, bolesnoj ljubavi ili onoj smrtonosnoj… ‘Mimi’ Frédérica Verrièresa nije transpozicija Puccinijeve opere ‘La Bohème’; ‘Mimi’ je djelo otrgnuto iz 19. stoljeća u želji da zazvuči i odjekne danas. ‘Mimi’ je sagledana iz dvostruke perspektive, one Puccinijeve koju dobro poznajemo i one sadašnje koja bi mogla biti našom suvremenicom.

I ovdje je riječ o umjetnosti, siromaštvu, ali i ljubavi iznad svega. Ljubavi u svim oblicima, jer svaki lik ima svoju viziju ljubavi koja mu pripada, bilo da je riječ o idealiziranoj emociji, ljubomori, bolesnoj ljubavi ili onoj smrtonosnoj… ‘Mimi’ Frédérica Verrièresa nije transpozicija Puccinijeve opere ‘La Bohème’; ‘Mimi’ je djelo otrgnuto iz 19. stoljeća sa željom da zazvuči i odjekne danas i sada. Mimi će biti sagledana iz dvostruke perspektive, one Puccinijeve koju dobro poznajemo i one sadašnje koja bi mogla biti našom suvremenicom.

HNK / Foto: Mara Bratoš

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,