Uz idealno proljetno vrijeme, srdačne domaćine i vrhunske pjenušce, 6. Festival pjenušaca i jagoda potvrdio je da Plešivica s pravom nosi titulu bisera kontinentalnog turizma.
Tijekom sunčanog vikenda tisuće posjetitelja iz svih krajeva Hrvatske, ali i inozemstva, okupilo se na ovom jedinstvenom događanju koje već godinama uspješno spaja vino, gastronomiju, umjetnost i prirodu u harmoničnu i dojmljivu cjelinu. Tako je na najljepši način proslavljen i Svjetski dan vina koji se obilježava 25. svibnja.
Kao najmanja, ali iznimno perspektivna vinska regija, Plešivica je ponovo pokazala da ima itekako što za ponuditi. Predvođena strašću, znanjem i predanošću svojih vinara, regija je kroz ovaj Festival još jednom ispričala priču o zajedništvu, hrabrosti i autentičnosti.
Svoju raskoš Plešivica je ponosno predstavila s 13 vinarija koje su otvorile svoja dvorišta, podrume i srca brojnim posjetiteljima. Vinari iz vinarija Braje, Dobra berba, Gregorić, Ivančić winery, Ivančić Griffin, Jagunić, Kolarić Coletti, Korak, Kurtalj, Sirovica, Šember, Tomac & Bajda i Režek dočekivali su goste sa širokim osmijehom, čašom vrhunskog pjenušca i pričama iz vinograda.
Festivalu se već tradicionalno pridružio i hotel Princess, koji je, uz vina i elegantan ambijent, ponudio i dodatni sadržaj za sve koji su u potrazi za spojem enologije i ugodnog odmora. Domaće jagode, nezaobilazna komponenta ove manifestacije, stigle su iz Udruge proizvođača jagoda Zagrebačke županije Jagodni prsten. Brojne obitelji i zaljubljenici u plodove prirode svratili su i do OPG-a Damira Gregorića, gdje se jagode uzgajaju s posebnom pažnjom i poštovanjem prema zemlji.
Ovogodišnji Festival donio je i poseban umjetnički doživljaj – akademska kiparica Marina Stoponja otvorila je vrata svog imanja i posjetiteljima omogućila razgledavanje skulptura i radova, kao i uživanje u sladoledu od jagoda i pjenušca. U pop-up galeriji mogle su se razgledati i kupiti unikatne umjetnine, dok su najmlađi i najkreativniji sudjelovali u radionicama slikanja inspiriranima prirodom Plešivice.
Lokalni ugostitelji uložili su veliki trud kako bi dodatno obogatili festivalsku ponudu. Cafe Cafe i Haustor poslužili su maštovitu kombinaciju pjenušca s kavom i svježim jagodama po pristupačnoj cijeni, dok su pizzeria Kora i Izletište pri Kapeli osmislili poseban festivalski meni, koji je sljubio lokalne okuse i sezonske namirnice.
Organizacijski, Festival je bio izuzetno dobro pripremljen. Kako bi kretanje bilo sigurno i ugodno, uveden je novi režim prometa, a Old Jack prijevoz i posebna taksi služba Festivala dodatno su olakšali posjetiteljima pristup različitim lokacijama, čime se dodatno povećala sigurnost i mobilnost.
Ni glazbeni program nije razočarao – cijela Plešivica odzvanjala je veselim notama, a brojni izvođači stvorili su nezaboravnu atmosferu. Uz glazbu, pjenušce, jagode, umjetnost i prijateljsku energiju koja se osjećala na svakom koraku, Festival je postao svojevrsna proslava proljeća, života i zajedništva.
Posebnu vrijednost ovog događanja čini sinergija lokalne zajednice – vinari, ugostitelji, umjetnici, Turistička zajednica i Grad Jastrebarsko udružili su snage kako bi stvorili nešto što nadilazi običan vinski festival. Ovaj događaj postao je simbol identiteta Plešivice i prilika za promociju regije kao destinacije koja odiše kvalitetom, autentičnošću i gostoljubivošću.
P. M. / Foto: Promo