Rene Bachrach Krištofić: Studija revolucije

Rene Bachrach Krištofić je jedan od hrvatskih figurativnih slikara mlađe generacije čije nas stvaralaštvo kontinuirano iznenađuje svojim potencijalom. Novi tematski ciklus ‘Studija revolucije’ svojevrstan je nastavak prethodnog nazvanog ‘Protest utopije’, u kojem su tema Krištofićevih istraživanja društveni fenomeni kao što su prosvjedi i protesti te njihova postojanost u kolektivnoj svijesti. Istodobno je njegov interes usmjeren na vlastita preispitivanja osjećaja bivanja i izolacije u suvremenom društvu.
Rene Bachrach KrištofićU pomno izgrađenom narativnom stilu Krištofić stvara novu seriju akrilnih slika i crteža koja se nešto izravnije bavi mehanizmima totalitarnih režima te društvenih i umjetničkih revolucija ne zalazeći pritom u sferu angažirane umjetnosti. Kao rezultat na prijelazu iz 2013. na 2014. godinu nastaje opsežna slikarska ‘Studija revolucije’. Radi se o umjetničkom pseudoznanstvenom eksperimentu prilikom kojeg, prisvajanjem ili prema riječima umjetnika ‘direktnim fizičkim prenošenjem’ određenih avangardnih i drugih amblemskih simbola i ideja na aktere kompozicija ili testiranjem u izmišljenim prostorima laboratorija, nastoji rekonstruirati njihovu funkciju i učinke. Istraživanja započinje 1968, godinom ‘koja je uzdrmala cijeli svijet’ popraćenom brojnim demonstracijama studenata i generalnim štrajkovima te okupacijom sveučilišta i tvornica u Francuskoj, ali i drugdje u Europi, događajima koji su tom prilikom najavili ozbiljne promjene budućeg, odnosno današnjeg društva. O tome svjedoče i slogani i natpisi kao što su ‘Mai ’68’, ‘Il est interdit d’interdire’ (Zabranjeno je zabraniti) ili ‘Élections, piège à con’ (Izbori su zamka za idiote) ili ‘Cela nous concerne tous’ (Ovo se tiče svih nas) tetovirani na tijelima likova ili predmetima Krištofićevih ponekad obskurnih kompozicija. U pristupu pojedinom motivu kao i u tretmanu pozadine Krištofić priziva u sjećanje atmosferu starih nizozemskih i flamanskih majstora 17. i 18. stoljeća. Krištofićevi likovi lišeni su gotovo svake emocije jer se slikar prema njima odnosi samo kao prema mrtvoj prirodi odnosno predmetu studije, dok je ambijent u koji ih smješta obično neutralan, nedefiniran. Na sličan način preispituje i prepoznatljive simbole suprematizma Kazimira Maljeviča, crni kvadrat i bijelo na bijelom te se koristi cijelim repertoarom znakova preuzetih iz njegova nedovršenog apstraktnog scenarija za film. Spomenici NOB-a, kao što su Dotrščina Vojina Bakića ili Jasenovac Bogdana Bogdanovića, na nekim Krištofićevim radovima tretirani su kao laboratorijski uzorci, kao stigme ili kao relikti jednog vremena. Novinski članci i televizijska izvješća o novim primjerima nereda u Turskoj, Ukrajini i Siriji inspiracija su i polazište nekih drugih šokantnih djela. Na njima su prikazani kadrovi sadašnjeg turbulentnog političkog stanja u svijetu, preuzeti u obliku simbola ili fragmenta i testirani: od uhvaćenog trenutka otpora pojedinca uz prepoznatljivu ikonografiju demonstracija, prizora ozlijeđenih prosvjednika, nevinih žrtava režima i ideologija, do skupine kao što je subverzivna aktivistička grupa Pusy Riot. Jedna od glavnih karakteristika Krištofićevih djela jest njegov studiozan pristup svakom slikarskom problemu kojeg se prihvati, čime zaslužuje i istaknuto mjesto u recentnoj hrvatskoj produkciji.

U sklopu izložbe bit će organiziran razgovor s umjetnikom te će publika, novinari i svi zainteresirani izravno od umjetnika imati prilike doznati o specifičnom području njegova interesa.

Rene Bachrach Krištofić rođen je 1984. u Zagrebu. Diplomirao je slikarstvo 2009. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi prof. Igora Rončevića. Osim slikarskog medija bavi se i dizajnom te je autor je brojnih vizualnih identiteta: radio je dizajn za edukativni projekt ‘Znanje je moć’, surađivao je sa Ženskim studijima na dizajnu za knjige ‘Mala revolucionarka – Zagorka, feminizam i pop kultura’ i N’eznana junakinja – nova čitanja Zagorke’ te na dizajnu raznih CD omota u okviru studija Bachrach & Krištofić. Radio je na izvedbi projekta video-umjetnice Sanje Iveković ‘On the Barricades’ za bijenale u Gwangju u Koreji održanog 2011. Godine 2012. sudjeluje kao umjetnik u projektu Saatchi Online 100 Curators 100 Days Collection.

Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložaba, među kojima: Radoslav Putar nagrada (Galerija Galženica, Zagreb, 2014), 32. salon mladih (HDLU, Zagreb, 2014), Protest/Utopia, (Glitoteka HAZU, Zagreb, 2013), Lighting Out for the Territories (Kunsthalle Wien – project space, Beč, 2012), Microart (Galerija Liebre, Madrid, Španjolska, 2012), Druga stvarnost: hrvatski nadolazeći mladi umjetnici (k/haus Galerija, Beč, 2012), Western Land (Galerija SC, Zagreb, 2011), Against the Fall of the Night (Galerija Marisall, Zagreb, 2011), The Philosophy of Time Travel (Galerija Josip Račić, Zagreb, 2009), Made in Croatia (Nagrada T-HT, MSU Zagreb, 2011), 45. zagrebački salon (HDLU, Zagreb, 2010), izložba finalista Nagrade Essl (Gliptoteka HAZU, Zagreb, 2009).

Dobitnik je nekoliko nagrada i priznanja: Nagrada Zagrebačke banke za mlade umjetnike (Galerij@Zaba, 2011), Nagrada Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu za najuspješnije diplomante (2009), Otkupna nagrada Hrvatske poštanske banke (Grad Prix HPB, 2009), bio je dva puta finalist nagrade Essl Art Award CEE iz Hrvatske (2009, 2007), nagrada Hrvatske gospodarske komore za izuzetan uspjeh tijekom studija (2005).

Kustosica izložbe koja će biti otvorena u četvrtak, 18. prosinca u 19 sati je Ivana Janković, a likovni postav potpisuju Rene Bachrach Krištofić i Ivana Janković.

MSU


Pročitajte još: Božićno pivo proslavilo 25. rođendan


 

Tagged: , , , , , , , , ,