U Muzeju za umjetnost i obrt, u utorak, 17. studenoga otvorena je izložba ‘Križanja-Crossroads-Crocevie – Dubrovnik & Croatia 1991-1992 ‘ talijanskog fotografa romana Cagnonija.
Izložba predstavlja fotografiranje velikim formatom, a organizirana je u sklopu obilježavanja 24 godine od pada Vukovara i granatiranja Dubrovnika tijekom Domovinskog rata.
Romano Cagnoni (1935.) jedan je od najistaknutijih fotografa 20. stoljeća. Profesionalnu karijeru započinje u Londonu 1958., a međunarodnu nastavlja kao autor fotografija za naslovnice najznačajnijih časopisa u Europi i SAD, poput Lifea, Time Magazinea i Newsweeka. U Dubrovnik je došao krajem 1991. kako bi na jedinstven način zabilježio razaranje kulturne baštine, a u Vukovar 1992. godine.
Zahtjevna tehnika fotografiranja koju je tom prilikom koristio omogućuje veliku preciznost: kontrolu perspektive, konvergentnih linija te inklinacija, dok veliki negativ ostvaruje visoku rezoluciju fotografija. Kompozicije o raskrižjima razaranja i ljepote, na tehnički savršenim fotografijama, stvaraju iznenađujući efekt koji izlazi izvan okvira objektiva i dodiruju nas snažno. Devet djela velikog su formata, a preostale se prikazuju na plazmi u prostoru izložbe u Muzeju za umjetnost i obrt.
Kustosi izložbe su: Ivana Orsoni Hladilo, predsjednica udruge HI Laboratorium tkanje kulture i Dunja Nekić, voditeljica Zbirke starije fotografije Muzeja za umjetnost i obrt.
F. S.