Ministar turizma Gari Cappelli u Areni Zagreb otvorio je šesti Međunarodni sajam turizma Place2Go, a prvi dan prošao je u znaku zanimljivih panela i B2B druženja.‘Osim što svake godine bilježimo rast dolazaka stranih turista, svjesni smo važnosti i domaćih gostiju. Upravo je zato ovakav sajam, na kojem se može vidjeti raznovrsna ponuda našeg turizma, važan korak za dodatno jačanje prepoznatljivosti’, rekao je Gari Cappelli, ministar turizma na Međunarodnom sajmu turizma Place2Go i dodao: ‘Želimo stvarati turizam koji će biti aktualan 365 dana u godini. To se može se postići stvaranjem novih proizvoda kao što su wellness, sportski, gourmet, zdravstveni, golf, eko, planinski, ruralni i avanturistički turizam te brojnim atrakcijama i zabavnim parkovima’.
‘Posebno me raduje da su ove godine po prvi puta, u suradnji s Turkish Airlinesom, u naš grad – i to upravo na sajam – stigli predstavnici stranih medija kojima je Turistička zajednica grada Zagreba osmislila popratni program, pa će tako promocija našeg grada, ali i sajma Place2Go, doprijeti do dalekog Taipeija, Japana i Kuala Lumpura’, rekla je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.
‘Želim vam uspješan sajam, puno dogovorenih poslova te da se ovdje nađemo i iduće godine’, kratko je prilikom zahvale svima prisutnima rekla Damjana Domanovac, direktorica sajma na kojem ove godine izlaže više od 180 izlagača iz 20 zemalja.
Prvog dana sajma, koji je od 10 do 16 sati bio rezerviran za poslovne susrete, održali su se zanimljivi paneli i predavanja. Ivo Bašić, glavni tajnik Ministarstva turizma, Iva Puđak Mihajlović, voditeljica Odjela za PPS, PCE+ i EU fondove, Rujana Bušić Srpak, direktorica TZ Vukovarsko-srijemske županije, Antonia Urlić, pomoćnica direktora Sektora za turizam HGK, Ivan Srakovčić, predstavnik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela i vlasnik Hotela Korana Srakovčić, Zagorka Mintas, direktorica Upravljanja poslovnim odnosom za klijente poduzetničkog bankarstva Zagrebačke banke te Radmila Kovačević, novinarka Večernjeg lista, pokušali su odgovoriti na pitanje je li cjelogodišnji turizam u Hrvatskoj izazov ili mit.
‘Naša vizija turizma utemeljena je na sustavu vrijednosti koji daje odgovore na važna pitanja, uključujući i ono kakav turizam želimo sutra. Nastojimo potaknuti diverzifikaciju ponude, a veći naglasak stavljen je na snažni razvoj deset ključnih turističkih proizvoda’, istaknuo je Ivo Bašić, a Radmila Kovačević raspravu je zaključila u pozitivnom tonu: ‘Hrvatska ima iznimno vjerne goste, njih 70 posto vraća se po nekoliko puta. Izgleda da ipak nismo tako loši domaćini’. Da banke pomno prate sektor istaknula je i Zagorka Mintas: ‘Mi u Zagrebačkoj banci se svakako zalažemo za produljenje turističke sezone. Zato svojim klijentima pružamo besplatne stručne savjete u što ulagati te koji sadržaji mogu oplemeniti njihovu ponudu i produljiti sezonu – poput ulaganja u grijane bazene, nabavku bicikala i teniske terene ili povezivanja s komplementarnim djelatnostima kao što su pružanje zdravstvenih i dentalnih usluga’.
A jedna od odličnih ideja kako produljiti sezonu je i putovanje kroz vrijeme koje je bilo tema druge panel rasprave ‘Quantum love’. Je li u 21. stoljeću putovanje kroz vrijeme moguće pokušali su dati odgovore Krešimir Mišak, televizijski voditelj; Nebojša Subanović, meteorolog i fizičar; Domagoj Jakopović Ribafish, urednik portala Gastro hr.; Vera Jergović iz Tvrđave kulture Šibenik i Roko Živković iz Muzeja iluzija.
Vlasnike obiteljskog smještaja privuklo je predavanje Anamarije Cicarelli vlasnice savjetovališta za obiteljski smještaj Interligo o pripremi, prezentaciji i oglašavanju za male iznajmljivače.
Poslovni partneri i potencijalni klijenti na B2B dan sajma mogli su se prijaviti i zakazati sastanke putem mobilne aplikacije, a da je tehnologija danas uzela primat i u turizmu dokazuje činjenica da je za 67 posto gostiju iznimno važna kvalitetna wi-fi mreža.
‘S obzirom na aktualne pokazatelje o tome koliko je utjecaj tehnologije važan u svakom segmentu hotelskog poslovanja, hoteli teže za što boljom i efikasnijom uslugom.
Hrvatski Telekom u svojoj ponudi ima cjelovita rješenja za hospitality industriju, koja nudi korisnicima ovisno o njihovoj individualnoj i konkretnoj potrebi. Rješenja uključuju fiksne, mobilne i cloud usluge, a osim analize, dizajna, isporuke i implementacije samog rješenja, osigurana je i usluga održavanja i korisnička podrška’, kaže Ivana Beli Oštarčević, direktorica Odjela za ICT ponudu Hrvatskog Telekoma, pokrovitelja prvog B2B dana sajma u organizaciji Lollipop komunikacija.
Ni ovaj put nije izostala podrška institucija koje sajam već tradicionalno prate – Grada Zagreba, Turističke zajednica Grada Zagreba, Ministarstva turizma i predsjednice Kolinde Grabar Kitarović. Lojalnost projektu već četvrtu godinu potvrđuje generalni sponzor Turkish Airlines. Zlatni sponzor je Zagrebačka banka, srebrni Mastercard®,sponzor B2B dijela Hrvatski Telekom.
L. P.