Matija Dedić renomirani je pijanist čija se neupitna virtuoznost potvrđuje iz izdanja u izdanje. Fasciniranost glazbom provela ga je kroz različite glazbene pravce, a najveću inspiraciju pronašao je u slobodi izražavanja koju mu pruža jazz.Nakon brojnih Porinom nagrađenih izdanja i kompozicija, Matija je pronašao izazov u obradama pjesama jednog od naših najistaknutijih autora – Zlatana Stipišića Gibonnija. Novo izdanje ‘Tajna vještina’, koje broji devet instrumentalnih obrada najljepših Gibonnijevih kompozicija, od sada je dostupno na Deezeru, a uskoro i u fizičkom obliku. ‘Divji cvit’, ‘Žeđam’, ‘Cesarica’ i ‘Kad sam nasamo s njom’ svima su poznati naslovi koje je Matija majstorski odsvirao u intimnim, emotivnim jazz obradama, zadržavši pritom esenciju i bit originalnih verzija.
‘Nije da se i prije nije obrađivalo Gibonnijeve skladbe, no ovo što je Matija učinio s Cesaricom, Žeđam, Temperom, Divjim cvitom ili Sve ću preživit, doista spada u red tajne vještine… Osnovna melodijska linija ostala je čista, prezentna i neodvojiva od Gibonnija, a sve oko nje je jasna, nepobitna i neponovljiva Matijina improvizacija i kreacija kojima slušatelja upućuje na nova slušanja i promišljanja te ga vodi do neslućenih glazbenih obzora i obala’, piše u knjižici izdanja novinar i glazbeni kritičar Aleksandar Dragaš.
Sve kompozicije osim ‘Nisi više moja bol’ (Muzej Mimara, Dan najbolje domaće glazbe Narodnog radija 2019.) snimljene su u beogradskoj zadužbini Ilije M. Kolarca kod snimatelja Dejana Vozlića. Album je producirao Matija Dedić, dok je mix i mastering radio Goran Martinac iz Croatia Records studija.
C. R.