Uporabne preobrazbe – suvremena keramika i staklo

U utorak, 22. listopada u 19 sati u Galeriji ULUPUH, u Zagrebu, otvara se tematsko-problemska selektirana izložba ULUPUH-ove Sekcije za keramiku, porculan i staklo, naziva ‘Uporabne preobrazbe’.  Kustosica
izložbe je Višnja Slavica Gabout.

Uporabne preobrazbeIzlažu: Andrea Bassi, Željka Bračko, Smiljana Brezovec Meštrić, Nadica Eichhorn, Đurđica Horvat, Pamela Ivanković, Nataša Kabalin, Željka Korbar, Andrea Kržišnik Pušić, Marta Milunić, Zorka Milley, Orjenka Mirjan, Danijela Pičuljan, Zdenka Pozaić, Neva Prpić, Karmen Ptičar, Sanja Stani, Blaženka Šoić Štebih, Marina Tudjina Badurina, Ivančica Vončina i Klaudija Vukman.

Moći će se pogledati do 31. listopada, radnim danom od 10 do 20 sati, subotom od 10 do 13 sati. Nedjeljom i praznikom galerija je zatvorena. Ulaz je slobodan. Izložba je premijerno predstavljena u Gradskoj galeriji Labin u prvoj polovici listopada.

Uporabne preobrazbe 1‘Da opipavanje svijeta oko nas našim osjetilima ‘uskoga dometa’ ne daje uvijek i pravu sliku stvarnosti, uvjerili smo se sami bezbroj puta. Umjetnici su to, međutim, kroz cijelu povijest umjetnosti majstorski koristili za kreiranje jednog drugog, poetičnog i nestvarnog svijeta (treba se samo prisjetiti Piranesija, Boscha, Archimbolda, a u modernoj umjetnosti Dalija, Duchampsa i cijele plejade nadrealista i dadaista). Znali su da će kriptičnim simbolima, bizarnim narativima, neočekivanim jukstapozicijama, modificiranim transkripcijama, transgresijama, kao i prijenosom iz jednog vremena u drugo, uvesti zbrku u uobičajeni poredak stvari i ‘prevariti’ naše oko, našu percepciju i naš mozak, ali isto tako i da će nas očarati uvukavši nas u paralelno postojeći svijet zamamnih iluzija i halucinantnih transformacija. (…) Keramičari Sekcije za keramiku, staklo i porculan ULUPUH-a, njih dvadesetak suvremenog usmjerenja, koji posljednjih godina kroz niz problemskih projekata propituju medij keramike unutar korpusa suvremene umjetnosti, u svom najnovijem projektu Uporabne preobrazbe bili su, kao i mnogi, zaintrigirani transformacijama pod utjecajem perceptivnih ‘ukošenja’, te time stvorenog proklizavanja stvarnoga u nestvarno, opipljivoga u neopipljivo. Postavivši kao okosnicu i perceptivnu matricu uporabnost na koju upućuje forma (uporabnost uz koju se keramika još uvijek tradicionalno veže, ali protiv koje se u suvremenim djelima svim silama bori). Ali ta uporabnost ovdje je tek početna inspiracija – i na kraju varka, jer se funkcionalna prepoznatljivost u svakom trenutku i na sve načine pokušava destabilizirati i urušiti, te iz kategorije stvarnosti prebaciti u nadstvarnost, čime se mijenja i značenje predmeta. (…) Iskustvena uporabnost ne poklapa se više sa stvarnom uporabnošću, nego je sve izmaknuto u iluziju, dosjetku, enigmu, ironiju, ili čak kritičku poruku, odnosno preseljeno u obrnutu stvarnost, u kojoj funkcionira u nekom drugom prostoru i vremenu. Takvom gdje se zbilja i privid miješaju i gdje su utilitarni predmeti postavljeni u neutilitarne odnose, postajući suvremene skulpture ili skulpturalne kompozicije, instalacije, objekti i asamblaži, u kojima se keramika sinergijski veže s drugim medijima i materijalima.’  (Višnja Slavica Gabout, iz predgovora)

ULUPUH

Tagged: , , , , , , , , ,