U restoranu Klub književnika u Zagrebu, u četvtrak, 11. travnja (od 18 sati) održat će se vinska kušaonica ‘Dalmacija u Zagrebu’ kojom će se, u organizaciji udruge Vinoljupci, posjetiteljima predstaviti sedam vinarija dalmatinske regije. Osim u biranim vinima, posjetitelji će moći uživati u slasnim zalogajima i živoj glazbi.Okupljeni vinoljupci krenut će tako na osjetilno putovanje od Zadra do Pelješca, uz pokoje zaustavljanje na Korčuli i Braču. Dalmacija je iznimno značajna vinska regija hrvatske, zbog velikog broja visokokvalitetnih vinskih etiketa. To je regija s najviše autohtonih sorti u Hrvatskoj, pa ova kušaonica neće ljubitelje vina ostaviti ravnodušnim.
Predstavit će se sedam vinarija. Iz zadarske regije dolaze Vina Fiolić i Kraljevski vinogradi, vinarija Iuris predstavit će etikete iz svoje bračke vinarije, s Korčule dolazi sve popularnija vinarija Bačić, a s Pelješca čak tri vinarije – Vina Violić, Ponos i Monte Cristo. Očekuje nas pravo bogatstvo vinskih etiketa i okusa – od bijelih maraština i pošipa, do izvanredno izbalansiranih kupaža, raznih stilova plavaca te jedan korčulanski prošek.
Osim prilike za uživanje u vinima po popularnim cijenama, posjetitelji će imati priliku upoznati vinare, saznati više o izloženim vinskim etiketama te uživati u ukusnim zalogajima i živoj glazbenoj kulisi za koju će se pobrinuti mlada glazbenica Nemirna Mirna.
Udruga Vinoljupci aktivno djeluje od 2014.godine na promicanju vinske kulture i turizma. Do sada je organizirala sedam open-air vinskih festivala te brojna manja vinska događanja i susrete s ciljem kreiranja vinskog identiteta Zagreba i promicanja vinske kulture na neformalan i zabavan način.
Večernja vinska druženja koncipirana su tako da fokus stavljaju na jednu vinsku regiju ili podregiju. Na kušaonici se predstavlja do deset vinarija, čime se svakom pojedinom izlagaču osigurava dovoljno prostora za uspostavljanje kontakta s potrošačima i za kvalitetno predstavljanje nekoliko vinskih etiketa.
Regionalni fokus važan je i zbog svoje snažne edukativne komponente. Naime, upoznavanjem vina i vinara jedne specifične vinske regije posjetitelji automatski usvajaju znanja o autohtonim i domicilnim sortama, načinu i stilu proizvodnje vina, značajkama terroira te su mentalno u mogućnosti smjestiti vina i vinare na vinsku kartu Hrvatske.
Ulaganje u edukaciju potrošača od neupitne je važnosti za uspjeh na relativno malom vinskom tržištu kao što je Hrvatska. Dosadašnje iskustvo pokazuje kako posjetitelji ovih vinskih kušaonica, ohrabreni opuštenim pristupom u kojem se od njih ne očekuje prethodno vinsko predznanje, u vrlo kratkom roku postaju pravi mali ambasadori vina i vinske kulture.
V. L. / Foto: Marko Lopac