Vladimir Stojsavljević: Opijum za narod

U izdanju Naklade Ljevak objavljena je knjiga Vladimira Stojsavljevića ‘Opijum za narod’. Iako autor opisuje vlastitu obitelj – likovi majke, oca i dviju sestara – ustvari opisuje zaboravljeno doba Zagreba, godinu poplave, vrijeme u kojemu je posijano sjeme sadašnjosti, doba hladnog rata, prvog navikavanja na televiziju koja se kolektivno gledala i vrijeme stvaranja životnog okvira glavnog lika, dječaka Velimira.

Vladimir Stojsavljević rođen je u Bjelovaru 1950. Škole je pohađao u Zagrebu (osnovna, gimnazija, FF) i Ljubljani (AGRFTV) te diplomirao na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu na Odsjeku režije. Novinarstvom se bavio od 1967. godine (započeo u Omladinskom tjedniku, a prestao raditi kao novinar Nacionala 1997. godine) i tijekom vremena pisao u svim značajnijim tjednicima i dnevnicima bivše i nove države (Start, Vjesnik, Večernji list, Studio, Novi list, Polet, Ultra, Globus, Nacional) Filmom se bavio u ranoj mladosti u KK Zagreb, a filmovi ‘Luk, brašno, voda’, ‘Tristan i Izolda’ i ‘Muk ili glas na betonu’ dobili su visoka republička priznanja. Također glumio nekoliko epizoda u TV serijama, kao i glavnu ulogu u diplomskom igranom filmu ‘Svjetski rekord’ Snježane Tribuson.

Kazališnu karijeru započeo kao student na Dubrovačkim ljetnim igrama, u predstavi Georgija Para ‘Eduard Drugi’ 1971. godine i otada do danas režirao i napisao petnaestak vlastitih drama i komedija. Naročite uspješnice bile su ‘Njegovatelj mašte’ s Brankom Cvitković 1983. godine, ‘Katarina Zrinska’ u Teatru ITD 1993. godine u režiji Božidara Violića, te u vlastitoj režiji komedije ‘O tome se u našoj kući ne govori’ u ZeKaeMu (1996.) i ‘Tango, drugi put’ u HNK Osijek (1999). Drame ‘Trač o ljubavi’ i ‘Kradljivac knjiga’ također su dobro primljene i kod gledatelja i kod kritike, a zanimljive su i po tome jer prvi puta tematiziraju sidu te stvaran životopis (K. Miles) na domaćoj sceni. Uz kontinuirani rad dramskog pisca i redatelja, sudjelovao u raznorodnim kazališnim festivalima (BITEF, Splitsko ljeto, Dubrovačke ljetne igre, MESS, Pulsko ljeto, Čakovečko ljeto itd.) kao producent, voditelj okruglih stolova, voditelj marketinga i slično. Svakako jedan od pionira kulturnog marketinga u nas.

N. L.


Tagged: , , , , , ,