U zagrebačkom klubu Peti kupe, 15. i 16. studenog održat će se 2. Međunarodni festival rakija i likera ZGrappa powered by Bumbar, najavio je organizator Marin Levaj.
ZGrappa će okupiti 40 destilera iz Hrvatske, Srbije, Italije, Bosne i Hercegovine koji će posjetiteljima festivala te ugostiteljima i distributerima predstaviti sve novitete u proizvodnji rakija kao i sve proizvode od kojih su mnogi nagrađeni na prestižnim svjetskim natjecanjima. Osim kušanja, u dva dana festivala održat će se šest predavanja i radionica za koje se posjetitelji unaprijed ne moraju prijavljivati.
‘Novo lice šljivovice’, ‘Zašto su Rakije od autohtonih sorti voća svjetski brend’ – samo su neka od predavanja koja će voditi destiler Branko Nešić i kreator video sadržaja Dejan Veljović, dok će masterclass o Armanjacima kuće Janneau i Calvadose kuće Boulard voditi Cecile Lecerf.
Predavanje ‘Specifičnosti i karakteristike jakih alkoholnih pića’ održat će Dario Grabarić, prvi hrvatski nositelj WSET Level 3 Awards in Spirits (ujedno i stručni savjetnik ZGrappe) u suradnji s prof. Antom Lončarićem s Prehrambeno-tehnološkog fakulteta u Osijeku. Festival se održava od 13 do 20 sati, a ulaznice se mogu kupiti na platformi Entrio.
‘Ovo je druga godina kako održavamo festival destilata koji je nastao iz želje da široj publici približimo rakiju, ne samo kao nacionalni proizvod već kao i brend koji može konkurirati svjetskim pićima. Za litru rakije potrebno je i do deset kilograma voća pa ona nimalo ne zaostaje za whiskeyjima, džinovima i na primjer votkama. U Hrvatskoj moramo izgraditi kulturu pravilnog i umjerenog kušanja’, kazao je Levaj.
‘Hrvatska je prošla svoju vinsku evoluciju, sad je red na rakijama. Imamo ogromno tržište doma, veliki potencijal, ali naglasak uvijek mora biti na edukaciji, kako proizvođača tako i kupaca. Zato smo svi skupa ovdje’, rekao je Dario Grabarić čije je lanjsko predavanje bilo toliko interesantno da ga zainteresirani nisu htjeli napustiti niti nakon tri sata trajanja.
‘Prepoznali smo važnost ovog projekta te ga svim srcem podržavamo. Statistika neupitno pokazuje da prodaja jakih alkoholnih pića raste te se mijenja donedavna negativna percepcija i stereotipi šire publike. Na ugostiteljskim lokalima je da šire ponudu i stvaraju nove trendove’, ispričao je Goran Jukić, predstavnik Valentić distribucije i Fructus destilerije.
‘Naša obiteljska tvrtka u ovom je poslu preko 30 godina i mogu reći da traženje novih, drugačijih načina pakiranja nikada ne prestaje. Inovacije su važne i s njima naši partneri dolaze do šire publike. Stoga mogu potvrditi da se ova industrija razvija u pravom smjeru’, zaključio je Krešimir Sakač, direktor i vlasnik tvrtke Bumbar koja se specijalizirala za trgovinu staklenom ambalažom i opremom za destilere i vinare. Bumbar je i najveći prijatelj ZGrappe, jedinog festivala specijaliziranog za ovo naše tradicionalno piće te ga, ako ste ljubitelj, ne bi smjeli propustiti.
S. V. / Foto: Promo