Zlatan Vehabović: Prva serija kolaža

Nakon Beča, zagrebačkoj je publici u sklopu Artupunkture umjetnik Zlatan Vehabović predstavio svoje prve kolaže u karijeri.

Lokacija predstavljanja ovog ciklusa radova je Uranija – prostor kreacije jer poveznica sa studijom 3LHD započinje još na projektu stvaranja umjetničke zbirke Hotela Adriatic u Rovinju za Maistra Kolekciju – prije devet godina kad je Zlatan Vehabović stvarao monumentalna ulja na platnu u kojima je istraživao i preispitivao repozitorij slikarstva: dakle, materijale, teksture i narative koji su ključni za njegovo stvaralaštvo i danas.

Na istom tragu je Zlatan Vehabović izradio ovu seriju kolaža naslovljenu ‘Kraj platoa gdje počinju jablani’ koja je nastala na temelju njegovog upoznavanja repozitorija Muzeja za umjetnost i obrt u Zagrebu. Od 2019. godine Vehabović je uvidom u depo muzeja s više od 100.000 predmeta dobio jedinstven uvid u hrvatski umjetnički i povijesni kontinuitet, što je rezultiralo najprije izložbom slika ‘Atlas manjeg svijeta’ u Nacionalnom muzeju moderne umjetnosti u Zagrebu, Galeriji likovnih umjetnosti u Splitu, a zatim i predstavljanjem ovih kolaža u bečkoj Galeriji DIT. te najnovije u Uraniji.

Zlatan Vehabović i NOMAD tim

Zlatan Vehabović i NOMAD tim

Fokus u kolažima stavljen je na modernu arhitekturu Zagreba, kroz ključna ostvarenja 1960-ih i 1970-ih godina. U zbirci Muzeja umjetnik se susretao s različitim artefaktima, sa slikama, ali i sa skulpturama i trodimenzionalnim predmetima. Kako bi mogao slikati slike i izraditi kolaže, raditi s plošnim materijalom, posegnuo je za digitalnim foto arhivom muzeja. Raznoliku zbirku je tako sveo na dvodimenzionalne činjenice koje je spajao prema vlastitom senzibilitetu.

U bečkoj galeriji DIT. radove su u razgovoru s umjetnikom predstavile umjetnička kritičarka Nicole Scheyerer i kustosica Adriana Prlić Belay. Tada je Belay rekla kako ‘Autor kroz formu kolaža nudi potpuno originalno čitanje fundusa najvećeg hrvatskog muzeja koji je prednjačio u digitalizaciji svoje zbirke. Interpretacijom manje poznatih radova, arhivskog materijala, fotografija hrvatskih umjetničkih velikana, umjetnik nudi istovremena čitanja više suprotstavljenih motiva. Stoga važnost ove izložbe leži i u njezinoj povijesnosti gdje nastaje kao hommage, a postaje simbolom novog vremena i čitanja koliko Vehabovićeva stvaralaštva, tako i Muzeja za umjetnost i obrt.’

Izložba u Beču, kao i predstavljanje u Uraniji, održano je u organizaciji umjetničke platforme Nomad zajedno s partnerima editions of solidarity & care iz Beča i Artupunkturom iz Zagreba. Vanja Žanko, predsjednica platforme Nomad zahvalila se svim partnerima i prijateljima Nomada te istaknula: ‘Zlatan Vehabović je etablirani umjetnik čiji se radovi nalaze u tri značajne zagrebačke i bečke muzejske zbirke, one Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb, Nacionalnog muzeja moderne umjetnosti te Albertine Modern u Beču. Predstavljanjem njegovih radova u Beču i Zagrebu, aktualiziramo njegovu prisutnost u srednjoeuropskom krugu te stvaramo prostor dijaloga s kustosima koji su izrazili veliki interes za predstavljanjem Vehabovićevog opusa u ova dva grada. Ovim projektom, kao i drugim srodnim projektima, platforma Nomad doprinosi izgradnji i promicanju suvremenog kulturnog diskursa.’

A.P.G. / Foto: Vedran Husremović


Zlatan Vehabović: Inauguralna izložba u Beču


Tagged: , , , , , , , , ,