Alan Sumina: U krizi se konzumiraju samo hrana i igrice

U trećoj emisiji ‘Poduzetnički mindset’ na N1 televiziji, Saša Cvetojević ugostio je Alana Suminu, direktora i suosnivača jedne od najpoznatijih hrvatskih developerskih tvrtki Nanobit.

Osnovali su je u Zagrebu, Alan Sumina i Zoran Vučinić, samouki programeri koji u svojoj mladosti nisu marili za tadašnju sveopću ekonomsku krizu i koji su se nakon uspjeha svoje prve aplikacije okrenuli mobilnim igrama.

Zašto su se odlučili na taj korak? Kako su podigli tvrtku na noge bez poslovnih anđela i rizičnih fondova? Kako su uspjeli freemium model pretvoriti u poslovni uspjeh? Što je za Nanobit značila prestižna poslovna nagrada EY Poduzetnik godine koju su osvojili 2014. godine?

Sumina je svoje prve linije koda napisao s 15 godina, želeći nadopuniti nove nivoe računalne igre koju je često igrao. Bilo je tada znatno teže išta postići u digitalnoj industriji jer nije bilo toliko dostupnih resursa ni izvora informacija. No, jako je brzo shvatio da od toga želi živjeti i stvoriti uspješan gamerski biznis, što mu je na kraju i uspjelo.

Što se tiče brojeva Sumina navodi kako je tijekom 11 godina kroz Nanobit prošlo nekoliko stotina milijuna kuna, no većinu sredstava gaming tvrtka ulaže u razvoj novih igara. Postoji jako razvijen ekosustav u globalnoj gaming industriji, u kojoj Nanobit aktivno sudjeluje, dok se u Hrvatskoj tek naziru obrisi nečeg takvog. Inače, sve gaming tvrtke žive od hita do hita, a hit tržište je podložno brzim promjenama koje treba budno pratiti. Kao najjače brendove u gamingu navodi tvrtke Supercell i Rovio, koji konkretno nakon AngryBirdsa ne stoje najbolje i zapravo čekaju novi hit.

Otkako je počela karantena cijeli Nanobit radi od kuće. Za ovu godinu postavili su plan rasta od 50% i još ne bilježe nikakve gubitke. Od svega se trenutno najviše konzumiraju hrana i igrice, no budućnost je iznimno nesigurna i nemoguće je predvidjeti što će biti do kraja godine. Povećali su ulaganja u marketing, jer je u krizi manja konkurencija i lakše je doći do ciljane skupine.

Što se tiče prestižne poslovne nagrade EY Poduzetnik godine, koju su kao prvi dobitnici te nagrade u Hrvatskoj osvojili 2014. godine, Sumina je rekao da im ta nagrada nije konkretno donijela nove poslove. Ipak, nakon susreta s ostalim dobitnicima EY nagrade na svjetskoj razini, koja se svake godine organizira u Monte Carlu, fascinirale su ih priče poduzetnika koji su počeli ni iz čega i stvorili milijunske biznise. To ih je kao mlade motiviralo da još jače guraju dalje svoju poslovnu priču i otvorilo neku drugu perspektivu biznisa od one koja je tada vladala u Hrvatskoj.

M. V.


Tagged: , , , , , , , , , ,