Druga večer 4. Ja BiH… festivala započela je u zagrebačkoj galeriji Kranjčar izložbom Amre Zulfikarpašić i njezine unuke Eme Kasumagić, prema postojećem galerijskom konceptu ‘Mentalni sklop’ – ‘Mentor – sljedbenik’.
Amra Zulfikarpašić, redovna profesorica na Akademiji likovnih umjetnosti (ALU) u Sarajevu, poznata je kao vrsna i često nagrađivana grafička dizajnerica, a njezin slikarski rad novina je za kulturnu javnost. Umjetnicu možemo ukratko predstaviti kao žensku inačicu Borisa Bućana u Bosni i Hercegovini. Čitav život posvetila se grafici i grafičkom dizajnu. Posljednjih nekoliko godina sve više poklanja vrijeme crtanju i istraživanju područja slikarstva, čime se čitav život bavila skriveno i povremeno samo u vrijeme godišnjih odmora.
‘Njezino igranje i eksperimentiranje s bojom i kistom – nekad eksplozivno i gestualno, nekad mirno, kontrolirano i kontemplativno – iznenađuje svojom slikarskom zavodljivošću. U njemu istovremeno ima i ozbiljnosti i senzualnosti’, tako je opisuje direktorica Nacionalne galerije BiH, Meliha Husedžinović.
Nakon otvorenja izložbe program se nastavio u Art kinu Grič i Potepuh baru s dokumentarnim filmovima ‘Rus’ i ‘Amra’ i glazbenim nastupom Dade Džihana ‘Wanes and Patterns’. Dado Džihan, rodom iz Sarajeva, nekadašnji je član ‘Top liste nadrealista’ i jedan od sudionika pokreta poznatog kao Novi primitivizam. Bio je klavijaturist grupe Zabranjeno pušenje, a od 1991. živi u Londonu gdje radi kao filmski i TV kompozitor, muzički producent, pijanist i glumac. Radio je glazbu za film Benjamina Filipovića ‘Dobro uštimani mrtvaci’, a surađivao je i s Angelinom Jolie u njezinu filmskom debiju ‘U zemlji krvi i meda’.
M. R. / Foto: John Pavlish