U jesenskom i zimskom razdoblju hrvatski gosti u najvećem broju odlaze u slovenske terme te na skijališta, a u susjednoj državi pronašli su i idealnu destinaciju za outdoor aktivnosti.
Već deset godina portal Relaxino organizira poslovnu radionicu u okviru koje se na jednom mjestu predstavnici domaćih turističkih agencija susreću s velikim brojem slovenskih turističkih dionika koji predstavljaju novitete u ponudi svojih destinacija.
Takva je radionica održana ovog tjedna u Zagrebu, a u travnju po prvi put i u Rijeci.
Slovenska turistička organizacija (STO) ovu poslovnu radionicu prepoznaje kao platformu za prezentaciju turističkih rezultata, ali i najave novih turističkih investicija i strategija kojima će promovirati turističku ponudu cijele države kao destinacije koja može puno ponuditi u različitim turističkim nišama. Hrvatski gosti, sudeći po rezultatima koji iz godine u godinu ukazuju na rast dolazaka i noćenja, očito u susjednoj zemlji prepoznaju destinaciju u kojoj mogu zadovoljiti različite interese, od uživanja u wellnessu i skijanju do otkrivanja kulturnih znamenitosti i bogate gastro ponude.
„Hrvatska je jedno od najvažnijih emitivnih tržišta slovenskog turizma, na kojem smo prošle godine zabilježili rast dolazaka od 21,5 % i rast noćenja od 15,5 % u usporedbi s prethodno najuspješnijom godinom 2019.“, istaknula je Aleksandra Lipej iz STO-a.
U 2023. godini zabilježeno je 285.500 turističkih dolazaka i 621.546 turističkih noćenja hrvatskih turista. To je u odnosu na 2022. godinu, 27 % više noćenja i 33 % više dolazaka hrvatskih turista, a podaci za 2024. godinu su vrlo obećavajući. Već u razdoblju od siječnja do srpnja zabilježeno je 188.922 dolazaka i 417.093 turističkih noćenja, što je 6 % više noćenja i 10 % više dolazaka u odnosu na isto razdoblje 2023. godine.
Hrvati su u 2023. godini bili na 6. mjestu prema broju noćenja među stranim gostima, a najčešće su posjećivali Ljubljanu, Brežice, Kranjsku Goru i Bled te Bohinj i Podčetrtek.
U glavni slovenski grad te brojne planinske i termalne destinacije mnogi odlaze i na jednodnevne izlete pa bi statistika da ne obuhvaća noćenja, ukazivala i na puno veći postotak hrvatskih gostiju.
Termalna destinacija koja se ovom prigodom posebno predstavila istaknuvši sve blagodati svoje termalne vode su Terme Snovik. Posebnosti Kneipp pristupa kojeg njeguju i kroz njega gostima nude cjeloviti wellbeing odmor predstavio je Luka Veselić, a da su upravo te terme idealan izbor za sve koji uživaju ne samo u wellnessu i kupanju, nego i u aktivnom turizmu, a posebno u biciklizmu potvrdio je i Dušan Pšeničnik, ekonomski savjetnik Veleposlanstva Republike Slovenije u Hrvatskoj.
Kao i svake godine i ovom je prilikom mogao samo istaknuti zadovoljstvo gospodarskom suradnjom dvije zemlje koja iz godine u godinu stalno bilježi rast i u gospodarskoj razmjeni i u investicijama, no kako Slovenija ipak više investira u Hrvatsku, simpatično je izjavio da su posebno poželjne „investicije Hrvata u slovenski turizam“, na način da kao turisti ostvaruju potrošnju, tj. da im Slovenija i dalje bude jedna od najdražih destinacija za putovanja.
Svaka je poslovna radionica prilika da se predstave i neki slovenski, autohtoni proizvodi koje sa zadovoljstvom degustiraju sudionici u pauzama od brojnih sastanaka, a ovom prilikom su se predstavile najstarija slovenska craft pivovara Pivovarna Vizir te mikro destilerija Petriot Gin koja inspiraciju za svoje različite okuse nalazi u raznolikim slovenskim krajolicima.
A.M. / Foto: Promo