In vino veritas by Tomislav Radić: Vinart Grand Tasting

‘Dokle budem zeval,
Budem vu me vleval;
Naj budu vsa nakraj,
Vino je zemaljski raj.’
(Tito Brezovački, 1757.-1805.)

Početak ožujka je vrijeme u kojem počinju pripreme za turističku sezonu. Ugostitelji i F&B menadžeri u hotelijerstvu pripremaju novu ponudu i kreiraju nove vinske liste, a svježa vina odnosno vina berbe iz prethodne godine su netom završena i spremna za prvo predstavljanje.

Sedmi pozivni vinski festival Vinart Grand Tasting održan je 4. i 5. ožujka u Zagrebu. Na Vinart Grand Tastingu nastupilo je 120 vinarija iz Hrvatske i 20 vinarija iz inozemstva.

Prije festivala, u četiri dana održane su 24 rasprodane vinske radionice, a tek onda je uslijedilo veliko finale manifestacije Vinart Grand Tasting – dva dana druženja i kušanja vina.

Radionice su bile vrlo atraktivne: Chablis, Cuvée Zagorski bregi, Sljubljivanje istarskih malvazija s plemenitim sirevima President, Retrospektiva graševina Kutjevačkog podruma, Kaiken – najbolji crnjaci s Anda, zatim Ščurek i esencijalna vina Goriških brda, Testament kao moderna tradicija Dalmacije, Najbolji makedonski vranci, Vino Sicilije kroz svjetski afirmiranu kuću Planeta, Slovenska velika lega (Slo-grand cru; grupa slovenskih vinara ušla je u nešto što postoji ne samo u Francuskoj, Italiji, Španjolskoj nego i u Njemačkoj i Austriji, ali ne i u Hrvatskoj.)

Petit tasting bio je tasting u dvije varijante – Stars Tasting i Talent Tasting. U prvoj grupi kušala su vina odležana od 10 do 15 i više godina, a kojih inače više i nema u redovnoj prodaji. U drugoj grupi (Talenti) bila su vina kolekcionarske vrijednosti, starosti od tri do sedam godina koja su vrijedna dužeg čuvanja u boci, gdje s vremenom stječu zavidan stupanj razvoja i kao posljedicu toga mogu podnijeti i osjetno višu prodajnu cijenu od one po kojoj se nude dok su još relativno mlada. Sve je veće zanimanje vinoljubaca upravo za dovoljno dozrelim i odležavanjem maksimalno razvijenim vinima te za stvaranjem visokokvalitetne vinske arhive. Kolekcionari hedonisti stvaraju svoju vinsku arhivu vina koja s vremenom postaje sve skuplja.

Vinart kao organizator Grand Tastinga 2022 vodio je brigu i o promidžbi Hrvatske kao vinske i turističke zemlje i hrvatskih vina u inozemstvu, pa je na manifestaciju pozvao grupu inozemnih vinskih pisaca i trgovaca koji su bili na studijskom putovanju po našim vinorodnim područjima. Među gostima novinarima bila je i najpoznatija novinarka britanskog magazine Decanter, Caroline Gilby.

Strani novinari su kušali naša vina i to je dio vinskog marketinga koji bi trebao biti značajnije zastupljen u turističkoj promociji. Trgovci vinima, stručnjaci za marketing vina i novinari koji pišu o vinima, sudjelovali su dan prije Vinarta na konferenciji o vinskom marketingu. Organizatorica konferencije Irena Lučić istaknula je: ‘Iako turizam čini 20% BDP-a naše zemlje, vinski turizam kao posebni oblik turizma nije ni približno dosegao svoj puni potencijal te mu nedostaje strategija i vertikalne komunikacije između institucija i vinarija.’ Hrvatska ima odlična vina, pa kada promičemo turizam, pojačajmo i vinski marketing.

‘Vino ima tajne moći,
Zna pomoći i odmoči,
Zato ga treba piti,
Piti-al, se ne opiti.’
(Mirko Bogović, 1816.-1893.)

Objavljeno u Agroglasu 23. ožujka 2022.


Tagged: , , , , ,