Ivanić-Grad: Vinska manifestacija ŠkrletOvO

Vinska manifestacija pod nazivom ŠkrletOvO održana je u hotelu Sport u Ivanić-Gradu.

Od 2018. godine novo događanje ima za cilj popularizaciju škrleta, jedinstvene sorte s moslavačkih brežuljaka.

‘Uz kušanje vina različitih proizvođača iz našeg kraja, promičemo Moslavinu kao regiju i Ivanić-Grad, a škrlet kao autohtonu sortu vina ovog kraja sljubljujemo s hranom kako bi dobili lijepu zaokruženu priču’, istaknuo je Javor Bojan Leš, gradonačelnik Ivanić-Grada.

Proizvođači okupljeni u Udrugu škrlet Moslavina već sedam godina promoviraju škrlet i rade na njegovoj popularizaciji. Škrlet je autohtona sorta kontinentalne Hrvatske, a poglavito šire zagrebačke regije. Na tu temu održan je panel koji je vodila prof. dr. Zvjezdana Marković s Agronomskog fakulteta. Izvanredna profesorica na Agronomskom fakultetu Ana-Marija Jagatić Korenika istaknula je kako je na svjetskoj, pa tako i na hrvatskoj razini, izražen pad proizvodnje i potrošnje vina. Prisutan je i velik negativan utjecaj klimatskih promjena koje imaju loš utjecaj na proizvodnju, poglavito u ekološkom vinogradarstvu a nedostaje i radne snage.

Vinski publicist Saša Špiranec naglasio je kako već duže vrijeme ljudi piju manje, no piju bolje i kvalitetnije. Ističe se povećana količina prodaje vina u buteljama. Trendovi se mijenjaju, a nove vinarije stalno se pojavljuju. Vinski turizam sve se više širi, dogodila se eksplozija interesa za vino, pa tako i vinari svojom kvalitetom i marketingom na tržištu sve više rastu. Kultura vina se izgradila, ljudi danas razmišljaju što jedu i što piju, cijene ono što imaju ispred sebe i pokušavaju razumijevati sadržaj čaše.

O tome kako trendovi na modernoj vinskoj sceni mogu utjecati na proizvodnju govori i činjenica da u posljednje vrijeme sve više raste potražnja i proizvodnja rosé i pjenušavih vina. U Hrvatskoj se proizvodi 75 % bijelih vina. To dokazuju malvazija i graševina, koje su u samom vrhu prihvaćenih autohtonih hrvatskih sorti, a tu je i ulaznica za škrlet. Elegantna vina danas su cjenjenija, a škrlet odgovara tom trendu. Dodatna promocija uz povećanje proizvodnje moraju biti imperativ za budućnost u cilju njegova snažnijeg prodora na tržište i popularizacije u javnosti.

O povezivanju vinarstva i turizma, Ana Gašparović, direktorica Turističke zajednice Ivanić-Grada, rekla je: ‘Turisti žele cjelovito iskustvo, strukturirani proces od dolaska do odlaska, uz primjenjivu interpretaciju vinske baštine. U kontekstu održivog turizma poljoprivredu gledamo kao cjelinu. Ulaganja u kušaonice su izrazito financijski zahtjevna, no ona će na kraju duže zadržati gosta koji će biti zainteresiran i za ponovni dolazak. Dobra organizacija, prometna dostupnost i uređenje vinarija velike su prednosti našeg kraja koje cijene i vrednuju današnji turisti.’

Sommelier Tomo Jakopović održao je radionicu o potencijalima škrleta u gastronomiji tijekom koje se uživalo u sljubljivanju različitih stilova škrleta s delikatnim zalogajima iz cijele Hrvatske.

Gipsy jazz band Oridano upotpunio je večer u promenadnom kušanju škrleta 12 vrhunskih vinarija: Kezele, Voštinić-Klasnić, Florijanović, OPG Ivan Kosovec, Klet Romić, Glavica, Seletković, Košutić, Lagena Winery, OPG Zoran Jančar, Miklaužić i Mikša.

Organizatori događaja bili su Turistička zajednica Ivanić-Grada i Udruga škrlet Moslavina, a za koordinaciju projekta bili su zaduženi vinska promotorica Ivana Pranjić i Janko Kezele, predsjednik Udruge Škrlet Moslavina

T. R. / Foto: TZ Ivanić-Grad


Tagged: , , , , , , ,