Lijepa priča s juga: Jedinstvena braća Jelčić

Najveći uspjesi ispričani su kroz obiteljske priče u kojima su starije generacije započele posao, a mladi odlučili iskoristiti iskustvo i na dobrim temeljima započeti svoju poslovnu priču. Jedna takva priča je i ova, u čijoj su glavnoj ulozi tri brata Igor, Luka i Ivan Jelčić, rođeni u općini Krvavac 2 u dolini Neretve, svega par kilometara od Metkovića.Rođeni su u obitelji gdje se cijenila zemlja, a većina predaka se desetljećima tradicionalno bavila poljoprivredom, počevši od djeda Stipe. On je to radio na starinski način, no njegov sin Mladen već je uveo novitete. Početkom 1980-tih obitelj je podigla prvi nasad mandarina koji je poprilično stradao 2009. godine kad je ovaj kraj zadesila tuča. Elementarnu su nepogodu okrenuli u drugom smjeru, pa su počeli saditi i aroniju. Uz njegovanje tradicije, Mladen je slijedio i svoje snove, radeći namještaj, po čemu je postao vrlo popularan u ovom kraju. Njegova tri sina, ujedno i protagonisti ove priče, Igor, Luka i Ivan od petnaeste su godine radili uz djeda i oca, a onda, po završetku srednje škole poželjeli ‘odletjeti iz gnijezda’ i slijediti svoj put. Zanimljivo, fakulteti su bili završeni, a u svakom od njih je tinjala želja za rodnim krajem i životom na jugu. Tako su se sva trojica odlučila poslovno i privatno ostvariti na djedovini.

‘Mi smo vam nevjerojatno povezani! Pomažemo si, jedni druge potičemo, povezujemo poslove i držimo se zajedno’ – komentirala su braća činjenicu da im se životne i osobne priče međusobno isprepliću. Navijaju jedan za drugog, međusobno podržavaju u poslovanja, supruge im se međusobno druže, ukupno imaju osmero djece koja odrastaju zajedno…

Igor, najstariji brat, odlučio je, promišljajući o svojoj budućnosti, poboljšati kvalitetu života sebi i drugima, pogotovo mladima. U Metkoviću je tako 2016. godine sa suprugom Marijanom osnovao Fit Family (prvi naziv bio je 20350 Athletics) s misijom da pokaže kako se vježbanjem može očuvati fit forma, a time i zdravlje organizma. Teretana kao teretana, mislite? Na prvi pogled da, ali kad čujete Igorovu priču i vidite strast prema poslu, shvatite da bi ovakav koncept trebao biti u svakom gradu Lijepe naše. Naime, svi treninzi su personalizirani, a u odluci ljudi da budu fit i zdravi uključuje se obitelj i zajednica. Danas Igor i Marijana imaju popriličan broj aktivnih članova koji su uspjeli tijelo dovesti do savršenstva, ali ne samo oblikovati mišiće nego i poboljšati kvalitetu života.

‘Naša misao vodilja je od prvog dana bila pružiti članovima nešto posebno, drugačije od ostalih i to kroz osobni pristup i zajednicu koja ima slične ciljeve. Budući da nas je u vrijeme pandemije 2020. godine pogodila kriza, reorganizirali smo se i počeli s intenzivnim online treninzima učeći naše sugrađane, ali i puno širu zajednicu kako vježbati i biti fit i u vlastitom prostoru!’, kaže Igor i otkriva još jednu zanimljivost zbog koje požalite što takva usluga ne postoji u gradu u kojem živite.

Naime, Igor i Marijana su uz vježbanje pokrenuli i drugi projekt koji je u fokus stavio zdravu hranu. Isprva su se obrocima određene kalorijske vrijednosti, koji izgledaju neodoljivo sočno i fino, hvalili u svojem klubu i onima koji su željeli smršaviti, a onda odjednom dobili toliko upita i narudžbi da im nije preostalo ništa drugo nego početi kuhati za druge. Iz ljubavi prema zdravoj hrani tako je rođen Green Factory, jedinstveni koncept kombiniranja lokalnih namirnica i kuhanje bez masnoća. Oduševljava činjenica da svaki isporučeni obrok ima naznačenu kalorijsku vrijednost, pa tako vrlo lako možete kontrolirati koliko ste unijeli kalorija dok ste u slast pojeli zdravu marendu. Ideja je pala na plodno tlo, obroci se svakodnevno distribuiraju na razne adrese, a rezultat ove priče su vitki i zdravi južnjaci.

Srednji brat Luka diplomirao je ekonomiju, no počeo ga je zvati zavičaj i kopkati pomisao kako je rođen i odrastao u divnom, plodnom kraju, punom potencijala, ali u kojem se ništa ne mijenja. Odlučio je sa svojom braćom unositi promjene i sada s ponosom mogu reći kako su prvi u svemu čime se bave. Kraj obiteljske kuće Luka je izgradio hotel Kican boutique Rooms, jedini u ovome kraju s četiri zvjezdice, kojeg vodi sa suprugom Martinom. Trenutno imaju osam soba, a iduće godine Luka i Martina planiraju završiti penthouse te u prizemlju i na terasi ispred hotela otvoriti restoran.

Hotel je vrlo moderno uređen, a jedan dio namještaja izrađen je rukom Lukina oca Mladena, od kojeg je i krenula ljubav prema namještaju. Oduševljava činjenica da su Kican interijeri lider u opremanju i namještanju mnogih popularnih adresa u Hrvatskoj i Europi, a ono što ih čini posebnim je jedinstvena ponuda – određeni se komadi izrađuju ručno kako bi se zadovoljili potrebe i standardi suvremenih ljudi (komforni kreveti za izrazito visoke ljude, posebno dizajnirani ormari, ali i detalji koji prostorima daju dodatnu dimenziju). Drugi dio ponude čine pomno odabrani dizajnerski komadi vodećih proizvođača namještaja u Europi. Za neke brendove Luka je ekskluzivan zastupnik.

Najmlađi brat Ivan, po struci ekonomist, 2017. godine osnovao je firmu kao produžetak priče o svojoj obitelji koja je zasadila aroniju, od koje je počeo proizvoditi hladno prešani sok. Ivanu su trebali savjeti stručnjaka, agronoma i tako je započeta ljubav agronomke Sare i Ivana, koji su osnovali svoju firmu te počeli proizvoditi sokove i od ostalog voća. Naime, u dolini Neretve često se događa nemogućnost prodaje veće količine voća radi njegove kvalitete te se stvara mogućnost prerade voća druge i treće klase u sokove. Tako, osim sokova za svoj brend, iz usluge prerađuju voće u sokove i za druge.

Sokovi brenda Naronija, koje rade Ivan i Sara, hladno su prešani, bez ikakvih dodataka, bez šećera, a konzervirani su postupkom pasterizacije. Trenutno im se proizvodnja nalazi u prostorijama Poduzetničkog inkubatora u Pločama, a ove su godine, od 1. rujna do sada proizveli 40.000 litara sokova. Do kraja sezone planiraju napraviti 90.000 litara, ali i oplemeniti svoju poslovnu priču kako bi bili u potpunosti održivi.

Iduće godine u planu im je i nova investicija, destilerija za proizvodnju voćnih likera i rakija, tako da će proizvodnja od polja do finalnog proizvoda biti potpuna. Do kraja ove godine, Ivan i Sara planiraju na tržište plasirati sok od limuna, koji će pakirati u manje boce, budući da će služiti za razrjeđivanje ili kao dodatak čajevima i kolačima. Također, proizvest će kolekciju marmelada u okviru istog brenda.

Ako ste pomislili kako je šteta da ovi sokovi nisu dostupni i u nekim drugim gradovima Hrvatske, evo što još morate znati. Hladno prešani sokovi od aronije, jabuke i aronije, mandarina, šipka, divljeg šipka i suhe smokve te ušećereni bademi i arancini, mogu se nabaviti preko njihova web shopa (www.naronija.hr) te u zagrebačkim dućanima zdrave hrane Mrkvica, Grga Čvarak i Veronika delikatese.

A. M. / Foto: Nikola Zoko



Tagged: , , , , , , , , , , , , , ,