Margareta Matišić: Slovenska karijera hrvatske operne pjevačice

Varaždinka Margareta Matišić, mezzosopranistica, do sada je u karijeri punila brojne domaće i inozemne operne scene, a od ove jeseni u Ljubljani sprema se za ulogu Charlotte, skladatelja lirske opere Julesa Masseneta, koji je u potpunosti uspio izraziti duh Goetheova djela ‘Patnje mladog Werthera’.

Margareta uspješno niže brojne uloge na opernoj umjetničkoj sceni te je do sada nastupala u svim većim nacionalnim kazalištima u Hrvatskoj, a najviše je uloga odigrala u Operi HNK u Zagrebu u nekim od svjetskih najpoznatijih djela kao što su Bizetova ‘Carmen’, Mozartovi ‘Figarov pir’ i ‘Čarobna frula’, Verdijeva ‘Traviata’, Puccinijeva ‘Madame Butterfly’, dok se u Rijeci predstavila u Verdijevu ‘Falstaffu’. Ovo ljeto imala je priliku predstaviti se i splitskoj publici na 69. Splitskom ljetu ulogom Dome u slavnoj operi Jakova Gotovca ‘Ero s onoga svijeta’.

Margaretin profesionalan put nastavlja se u Sloveniji gdje je u Slovenskom narodnom gledališču (SNG) Ljubljana, Opera in balet, imala priliku pjevati jednu od najvećih dramskih uloga Azucenu u Verdijevu ‘Trubaduru’, a imala je i čast pjevati Gustava Mahlera ‘Das Lied von der Erde’ jednu od njegovih najljepših simfonija.

Iako mnogi smatraju da u operi operu uglavnom uživa starija populacija, ta se slika ipak počela mijenjati. Upravo osvježena operna scena s mladim i talentiranim pjevačicama i pjevačima mijenja svijest o operi i čini je atraktivnom svima koji su željni novih iskustva. Margareta je itekako zaslužna za sve punije kazališne dvorane, a pojašnjava i kako je završila na daskama ljubljanskog teatra.

‘U veljači ove godine otišla sam na audiciju u Ljubljanu gdje su već bile u tijeku probe za premijeru Trubadura. Kako su već uloge bile podijeljene za taj projekt ponudili su mi cover za Azucenu. Za mladog pjevača ovakve prilike se ne propuštaju jer treba određeno vrijeme da ovako velika uloga ‘sjedne u tijelo’. Na sreću imala sam priliku pjevati skoro sve probe dva tjedna te odrađivala i režijske probe, pa tako ujedno napravila vrlo zahtjevnu dramsku ulogu koju ću imati prilike pjevati sljedeće sezone. Za vrijeme tih proba, ponudili su mi da pjevam Mahlerovu simfoniju ‘Das Lied von der Erde’ koja se izvodila kao baletna predstava u koprodukciji s operom. Imala sam samo mjesec dana da je naučim, pa je i time izazov bio velik, a još veći kada sam saznala da djelo treba izvoditi napamet što inače nije običaj kada je u pitanju simfonija.’

Bila je to uvertira za pripremu jedne od najvećih uloga u Margaretinoj karijeri, ulogu Charlotte, u operi ‘Werther’, nastaloj prema romanu u pismima dobro poznatog Goetheova književnog djela ‘Patnje mladog Werthera’.

‘Naredna dva mjeseca provest ću u Ljubljani na intenzivnim probama i predstavama koje su u siječnju i ožujku, a ono što me posebno čini sretnom je da baš ovu ulogu oduvijek priželjkujem i želja mi se ostvarila. Za mene osobno jedna od najljepših uloga za mezzosopran, ali ujedno velika i zahtjevna. Kako bi je što bolje pripremila, sada slijedi detaljno izrađivanje fraza, ali i ono najvažnije, spajanje tih pjevačkih fraza s karakterom uloge i kontrolu glasa s pokretom na sceni kako bi se dobila što bolja interpretacija zadanog lika. Naravno, ovdje je i izazov libreta na francuskom jeziku. Veselim se probama i što dubljem povezivanju i otkrivanju ove emotivne uloge’, otkriva Margareta Matišić, koja se na proljeće iduće godine, po završetku izvedbe Charlotte, vraća ponovno u Zagreb u poznatu ‘Travijatu’.

‘Ono što je karakteristično za život umjetnika je da ponekad ne možemo predvidjeti smjer u kojem će nas odvesti nova uloga ili projekt, što je ujedno i čar našeg posla. Puno nas živi ‘život u koferu’ i stalno smo na putu. Biti pjevač zasigurno je izazov i stresa ne nedostaje. Vrlo sam sretna i zahvalna na svakom novom projektu koji mi nudi vrijedno iskustvo i uz kojeg se razvijam. Konstantan rad na sebi je jedina garancija za napredak’, zaključuje Margareta.

I. T. / Foto: Iva Juroš Carruthers i Darja Štravs Tisu


Tagged: , , , , , , , , , ,