Osijek: Konferencija o sajmovanju

U Osijeku će se na Ekonomskom fakultetu 1. lipnja održati Konferencija o sajmovanju pod nazivom ‘Transformacija sajamske industrije – B2B poslovanje / Sajmovi – opet omogućuju direktne kontakte’.Organizatori su časopis i portal Suvremena trgovina, Hrvatska gospodarska komora i Osječki sajam, a sve se odvija u sklopu Svjetskog dana sajmova – Global Exhibition Day 2022.

Cilj je Konferencije reafirmirati ideju sajmovanja i izmijenjenu ulogu sajmova u suvremenom gospodarstvu. To se odnosi na potragu za novim tržištima, novim potrošačima, ali i na novi odnos prema izlagačima i posjetiteljima sajmova. Global Exhibition Day jedan je od pogodnih instrumenata da istakne potrebnu vezu između gospodarstva i sajmova u funkciji kvalitetnoga regionalnog razvoja. Naime, sajmove doživljavamo, prije svega, kao pogodan alat i instrument okupljanja privrednika i uspostavljanja širih gospodarskih veza, pa su aktivnosti okrenute prema stvaranju preduvjeta za širu podršku ubrzanom regionalnom razvoju s naglaskom na povezivanje proizvodnje i tržišta.

Na 8. Konferenciji o sajmovanju, kroz stručna izlaganja i raspravu, razmotrit će se niz tema koje su značajne za gospodarski sektor. U nastavku promocije Osječkog sajma kao buduće hrvatske Anuge – značajnog sajma hrane u ovom dijelu Europe – predviđen je dolazak stručnih ljudi iz sajamske industrije, da podijele iskustva o značenju takvog sajma za regiju te pomognu savjetima u pogledu organizacije i promocije.

Glavne će teme biti:
* Sajmovi u novim uvjetima poslovanja. Sajmovi – novo normalno.
* Zašto se širi broj sajmova i povećava broj izlagača unatoč novim oblicima poslovna komunikacije?
* Analiza događanja na svjetskoj poslovnoj pozornici jasno pokazuje izuzetan uzlet sajamskog poslovanja – kroz broj sajamskih priredbi i povećani broj izlagača.
* Tri su temeljne funkcije sajmova koje se ne bi smjele zapostaviti: poslovna, makroekonomska i socijalna funkcija.
* Analize pokazuju da za mnoge tvrtke u razvijenim zemljama sajmovi još uvijek predstavljaju središte komunikacijskih i marketinških aktivnosti, osobito u B2B komunikaciji. Prednost prema istraživanjima imaju samo vlastite web stranice pojedinih tvrtki.
* Sajmovi doživljavaju određene promjene – sve su više specijalizirani u odnosu na proizvode ili tržišta, traju sve kraće s intenzivnijim programom, dopunjuju se raznim komplementarnim sadržajima i traže sve višu razinu izlagačkih prostora.
* Nakon nekoliko godina pada izlagača, zemalja i posjetitelja, na brojnim sajmovima uvode se određene promjene. Uz sajmove se vežu konferencije, prezentacije, okrugli stolovi, posjeti postrojenjima i objektima, a sve kako bi se dala veća važnost, pružilo više mogućnosti i privuklo što više izlagača i posjetitelja. Isto tako se uz stručne skupove sve više organiziraju sajamsko-izložbene aktivnosti, često na vrlo zavidnoj izlagačkoj razini.
* Osim klasičnih sajamskih priredbi, u Hrvatskoj djeluje oko 500 sajmova trgovačkoga karaktera koji imaju svoje specifičnosti, ali i važnu socijalnu komponentu. Za vrijeme lockdowna oni su pretrpjeli velike štete, a izostale su poslovne aktivnosti vezane uz taj tip sajmova. Postoje li odgovori na njihovu problematiku?

Organizacija skupa zamišljena je uz prisustvo i aktivno sudjelovanje najvažnijih institucija odgovornih za ova područja: Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova europske unije, Ministarstva turizma i sporta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca, te Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore.

Sudionici Konferencije bit će gospodarski subjekti – tvrtke i obrti, izvoznici, direktori sajmova iz regije, predstavnici gospodarskih udruženja (komora i poslodavaca) i nadležnih državnih institucija (ministarstava i agencija) iz Hrvatske i susjednih zemalja.

T. R.


Tagged: , , , ,