140. rođendan Muzeja za umjetnost i obrt

Svečanim otvorenjem novouređenih postava zbirki, predstavljanjem vrijedne donacije zbirke pret-a-porter i haute-couture mode te otvorenjem izložbe posvećene odnosu suvremenog dizajna i obrtništva, na čijim je temeljima osnovan 1880., zagrebački Muzej za umjetnost i obrt (MUO) proslavio je 140 godina djelovanja.

Prigodnim obraćanjem rođendan su Muzeju čestitali ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

Ravnatelj Miroslav Gašparović posebno je istaknuo da se MUO tijekom proteklih 140 godina razvio u najznačajniji i najveći hrvatski i zagrebački umjetnički muzej koji je bio i ostao predvodnik i promotor novih pokreta i ideja u svijetu umjetnosti i dizajna. Upravo na tim temeljima izgradio je i novi vizualni identitet koji je nedavno predstavljen javnosti uz slogan ‘See Art where others don’t’ (Vidi umjetnost tamo gdje je drugi ne vide) kojim Muzej korača prema budućnosti i osuvremenjivanju, komunicirajući najraznolikije vidove umjetničkog rada i razvoja.

Brojni planovi za budućnost u kojima će se Muzej posvetiti organizaciji niza izložbi i skupova posvećenih različitim aspektima djelatnosti, započeti su predstavljanjem novog postava zbirki fotografije, dizajna, kao i obnovljenih zbirki satova, bjelokosti, metala i zvona, stakla, keramike i mode. Upravo je u zbirci mode prvi put javnosti predstavljena nova donacija modnih primjerka iz vremena velikih Balenciage, Yvesa Saint Laurenta, Coco Chanel, Christian Diora, Louis Vuittona koju je Muzeju donirao hrvatsko-britanski baletni umjetnik Jelko Yuresha.

MUO je također predstavio novi stalni postav fotografskih zbirki koji je tematski podijeljen na cjeline ‘Povijest fotografije u Hrvatskoj’ kroz tri segmenta: Studijska fotografija, Fotoreportaža i Amaterska fotografija; Fotografija i umjetnička praksa nakon 1960., te Povijest fotografskih tehnika i Fotooprema. Svakoj cjelini pridružen je i edukacijski dio u obliku prezentacija i proširenih legendi, a novi postav uključuje i filmski program koji će se kontinuirano kreirati u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom.

Iznimno važan novi postav dizajna sadržava oko 120 predmeta grafičkog i produkt dizajna od 1950-ih godina do 2016. godine, a fokusiran je na djelovanje domaćih autora. U području vizualnih komunikacija, osim nezaobilaznih plakata, bit će prikazani i predmeti iz područja oblikovanja knjiga, časopisa, gramofonskih ploča i ambalaže.

Produkt dizajn predstavljen je kroz ključne komade namještaja nastalih u hrvatskim tvornicama, male kućanske aparate, proizvode od porculana i stakla, igračke te druge kvalitetno oblikovane proizvode koji su obilježili svakodnevicu tijekom posljednjih sedamdesetak godina.

U rođendanskoj obljetnici Muzej je posebnu pažnju posvetio obrtništvu na čijim je temeljima osnovan davne 1880. godine, te je u slavljeničkoj večeri otvorio izložbu ‘MADE IN: Crafts — Design Narratives’ koja istražuje i spaja suvremeni dizajn i tradicionalno obrtništvo. Tom su prigodom u Zagreb stigli brojni ugledni i nagrađivani dizajneri koji su s kustoskim timom iz Austrije, Slovenije i Srbije, predvođeni Muzejem za umjetnost i obrt i dizajnerskim studiom OAZA, otvorili ovu važnu izložbu koja ostaje otvorena do 8. ožujka.

Izuzetno važan iskorak koji označava i početak snažnije transformacije MUO kao muzeja koji odgovara izazovima novih generacija, posjetitelja i novih tehnologija, omogućili su brojnih partneri i sponzori koji su prepoznali kulturu kao važnog promotora i generatora razvoja i očuvanja hrvatske kulturne baštine i suvremenog umjetničkog stvaralaštva.

U obljetničkom tjednu, od 18. do 23. veljače MUO organizira Tjedan otvorenih vrata kada je za sve posjetitelje besplatan ulaz uz poseban program.

MUO / Foto: Vedran Benović


Tagged: , , , , , , , , , ,