Kampanja protiv alkoholizma među maloljetnicima

U Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) u Zagrebu najavljene su aktivnosti koje će se provoditi do kraja godine u sklopu društveno odgovorne kampanje ‘Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne’, koju je prije tri godine pokrenulo Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja HGK u partnerstvu s Ministarstvom zdravstva.Ove godine kampanju podržavaju i trgovački lanci Konzum i Spar s glavnim ciljem podizanja svijesti o provedbi zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

O kampanji i važnosti provođenja aktivnosti govorili su Dunja Skoko Poljak, voditeljica Službe za javno zdravstvo Ministarstva zdravlja; Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam; Ivan Širanović, voditelj Odjela komunikacija u Konzumu i Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja.

U svojem obraćanju Ljudmila Bratko Gašpić istaknula je kako je pivarski sektor vitalan čimbenik nacionalnoga gospodarstva te da oni jedini od alkoholnih industrija sustavno provode društveno odgovorne kampanje. Također je naglasila: ‘Kao društveno odgovorna industrija, želimo graditi dugoročne i partnerske odnose sa svim dionicima. Želimo provoditi održive projekte koji doprinose zajednici u kojoj razvijamo poslovanje, ali i reputaciji naše industrije. Članice udruženja zalažu se za nultu toleranciju prema maloljetničkoj konzumaciji. Nadamo se da ćemo ovom kampanjom, kao vodeći domaći pivari, prenijeti željenu poruku te utjecati na savjest i ponašanje svih koji se nalaze u situaciji da prodaju i poslužuju alkohol maloljetnicima.

‘Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja izrazilo je zadovoljstvo time što je Ministarstvo zdravstva i ove godine prihvatilo pivarski sektor kao partnera u kampanji, čime je osigurana dodatna razmjena znanja i iskustva između privatnog i državnog sektora. Naglašeno je i kako multisektorska suradnja na projektima od općeg interesa doprinose kvaliteti provedbe i realizaciji projekta.

‘Izuzetno smo ponosni što, uz HGK, kampanju podržavaju i ključne institucije i partneri – Ministarstvo zdravstva, Hrvatska obrtnička komora, ugostitelji te predstavnici trgovačkih lanaca, na čelu s Konzumom i Spar Hrvatska. Kao što nam pokazuju pozitivna iskustva provođenja sličnih kampanja iz drugih europskih zemalja, samo zajedničkom suradnjom svih utjecajnih dionika možemo osigurati bolje rezultate kad je maloljetnička konzumacija alkohola u pitanju’, kazao je Dragan Kovačević.

‘Sudjelovanje u kampanji Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne u skladu je i s našom strategijom smanjenja utjecaja rizičnih čimbenika na zdravlje. Vjerujemo da jedino dosljedno i kontinuirano provođenje edukacijskih kampanja može dugoročno rezultirati zdravijom nacijom. Stoga još jednom pozdravljamo ovu kampanju i drago nam je biti partner kompanijama koje prihvaćaju svoju društvenu odgovornost i ulogu unutar zajednice u kojoj razvijaju svoje poslovanje’, poručila je dr. Dunja Skoko Poljak.

Kampanja će se provoditi u suradnji s Konzumom i Sparom na gotovo 300 prodajnih mjesta diljem zemlje na kojima će biti istaknuti vizuali kampanje s glavnom komunikacijskom porukom ‘Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne’. Plakati, naljepnice i bedževi imaju ulogu potaknuti svijest javnosti o potencijalnim štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola. Tomu je prethodila edukacija prodajnog osoblja trgovačkih lanaca, jer su oni glavni pokretači prema krajnjim kupcima, odnosno maloljetnicima.

‘Zbog svoje razgranate prodajne mreže i činjenice da smo jedan od vodećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, imamo mogućnost, ali i obvezu, sudjelovati u ovom projektu. Vjerujemo da zloupotreba alkohola može imati negativne posljedice na zdravlje mladih te da su ovakve edukativne kampanje najučinkovitiji način prevencije i očuvanja zdravlja. Odgovornost za zdravlje djece i mladih leži na svim članovima društva i ponosni smo što smo dijelom ove kampanje koja može izravno doprinijeti smanjenju maloljetničke konzumacije alkohola u Hrvatskoj’, istaknuo je Ivan Širanović.

Zaključno je istaknuto kako je na svima nama odgovornost zaštititi djecu i mlade, a u slučaju maloljetničke konzumacije alkohola trebalo bi biti još lakše preuzeti odgovornost, s obzirom na to da Hrvatska ima zakon kojim je to jasno propisano i koji treba dosljedno provoditi.

I. R.



Tagged: , , , , , , , , , , , , , ,