Mio Vesović: Izložba kolaža Ars vivendi

Izložba zagrebačkog fotografa Mije Vesovića ‘Ars vivendi’ otvara se u utorak, 3. ožujka (20 sati), u KIC-ovoj Galeriji na katu.Autorskim kalendarom ‘Ars vivendi’, napravljenim posebno za Galeriju na katu, kroz dvanaest kolaža majstor fotografije Mio Vesović odabrao je posuditi tuđi fotografski rad i nadograditi ga, intervenirati bojom i kistom u isti, te se dotaknuti hrvatskih umjetnika koji u njegovu odabiru ostavljaju traga u domaćoj kulturi. Temeljni motiv kolaža, naga žena, jedan je od posebnih fetiša mnogih fotografa koji svoj opus crpe unutar urbanih motiva. Od Posavca pa do Krpana, od Kelčeca do Lupina, žena kao motiv neizbježan je ključ njihovog erosa za stvaranjem i aktivnim sudjelovanjem u životu.

Vesović ovim radovima pokazuje smjelost, istovremenu autoironiju i glorifikaciju samoga sebe, odvažni iskorak u novi medij, kao i kreativni komentar protoka vremena u kojem valja ostaviti neki trag. Kako vrijeme prolazi tako i Vesovićevi radovi, posebno kolaži, bivaju sve jednostavniji te kao da govore da je i on, konačno, nakon niza godina u kojima je stvarao temeljne slike urbane povijesti naših naroda i narodnosti, dao sebi samome oduška i prešao prag percepcije.

(Emil Matešić, iz predgovora)

Mio Vesović rođen je 1953. godine u Gornjoj Dobrinji kod Užičke Požege. Živi i djeluje u Zagrebu. Član je Fotografske sekcije ULUPUH-a. Studij filmskog snimanja završio je na zagrebačkoj Akademiji za kazalište, film i televiziju u klasi Nikole Tanhofera. Od 1970-ih sustavno objavljuje fotografije u Poletu, Studentskom listu, Svijetu, Pitanjima, Vjesniku i nizu drugih novina i časopisa. Snima dokumentarnu fotografiju i portrete za potrebe raznih prilika i tiskovnih medija nastojeći dati neki autorski doprinos u tim formama. Tijekom aktivne karijere istražuje fotografski mediji u eksperimentalnim ciklusima, kojima fiksira jednu temu i ponavlja kadar (ciklusi Rosebud, New York, Zastave). Godine 1979. s Ivanom Posavcem osniva Studio MO (Meko okidanje). S Posavcem je osmislio preko stotinu naslovnih stranica tjednika Danas Njegove kultne fotografije su one Tita u Zagrebu (1976.) i Tomislava Gotovca za vrijeme izvođenja performansa ‘Zagreb, volim te!’. Od 2000-ih Vesović se bavi i fotokolažom, ali i kolažom i asamblažom, kad u iskustva zabilježena fotoaparatom inkorporira kolažne elemente isječaka iz novina i časopisa, te odbačene i pronađene materijale i predmete (objets trouvés). Radovi pod nazivom ‘Ars vivendi’ po prvi puta javnosti se prikazuju na ovoj izložbi.

G. K.


Tagged: , , , , , , , , , , ,