Natjecanje Ferdo Livadić: Od klasičnog do modernog koncepta glazbe

Nakon svečanog otvaranja festivala, 43. Samoborska glazbena jesen posvetila je dvije večeri novim nadama na Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić.15. izdanje okupilo je četvero izvođača, jedan duo i jedan trio, koji su se predstavili 45-minutnim recitalima. Prve večeri nastupili su pijanist Arsen Dalibaltayan, violinistica Marija Bašić i udaraljkaši FLAM-a Duo (Louis Camacho Montealegre i Francesco Mazzoleni), a druge natjecateljske večeri sopranistica Darija Auguštan, Trio MaSeiV (Ivan Andrijević, klarinet; Marko Biškup, klavir; Sebastian Tarbuk, fagot) te violinistica Katarina Kutnar.

Prvi je pred publiku izašao pijanist Arsen Dalibaltayan, koji je u svoj recital uvrstio 4. sonatu za klavir u Es-duru, op. 7 Ludwiga van Beethovena, Rigoletto (koncertna parafraza) Franza Liszta, Jubilus Ive Josipovića te 3. sonatu za klavir u a-molu, op. 28 Sergeja Prokofjeva. Dulibaltayan je trenutno učenik Srednje glazbene škole Pavla Markovca te student Međunarodne muzičke akademije u Liechtensteinu. Višestruko je nagrađivan na državnim i međunarodnim natjecanjima za mlade pijaniste.

Violinistica Marija Bašić nastupila je uz klavirsku pratnju Petre Gilming, a izvela je 2. sonatu za violinu i klavir Mauricea Ravela, Meditaciju za violinu i klavir Borisa Papandopula, Koncert za violinu i orkestar u d-molu, Allegro moderato Jeana Sibeliusa te Tzigane Mauricea Ravela. Marija je diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Gorana Končara te je dobitnica brojnih nagrada na regionalnim i državnim, kao i međunarodnim natjecanjima.

Sopranistica Darija Auguštan

Udaraljkaši Louis Camacho Montealegre i Francesco Mazzoleni, tj. FLAM-A Duo na početku nastupa ponudili su moderan koncept uz skladbu Rainbow Factory, za preparirane marimbe i vrpcu Ivane Bilić, a slijedili su Passacaglia za marimbu i vibrafon Anne Ignatowich, As one, za udaraljke Genea Koshinskog, Friction, za dvije marimbe i snimku Briana Blumea te Nino-nina, za marimbu i tupan Igora Lešnika. Ovaj španjolsko-talijanski udaraljkaški duo počeo je s radom 2016. pod vodstvom profesora Ivane Bilić i Igora Lešnika. Studenti su diplomskog studija udaraljki na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje su ove godine dobili Dekanovu nagradu. Nastupili su na brojnim festivalima i koncertnim ciklusima, među ostalima i na Marimba Weeku u Samoboru.Drugu natjecateljsku večer otvorila je sopranistica Darija Auguštan (uz klavirsku pratnju Dore Iveković) koja je za svoj nastup odabrala Mozartov Als Luise die Briefe ihres ungetreuen Liebhabers verbrannte, KV 520 i Porgi, amor, qualche ristoro, arija Grofice iz opere Figarov pir, Schubertov Klaglied, D.23, Massenetovu Elegie, Rahmanjinove Zdjes harašo, Sirenj i Ne poj, krasavica, pri mne, potom MorgenI, op. 27, br. 4 i Die Nacht, op. 10, br. 3 Richarda Straussa, Mura voda teče Krste Odaka, Čežnja Božidara Kunca, Nebbie Ottorina Respighija, O mio babbino caro, arija Laurette iz opere Gianni Schicchi Giacoma Puccinija te Io son l’umile ancella, arija Adriane iz opere Adriana Lecouvreur Francesca Cilee. Darija je studentica treće godine solo pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Snježane Bujanović Stanislav. Nastupila je u zagrebačkom HNK-a, kao solistica sa Zagrebačkom filharmonijom te Simfonijskim orkestrom HRT-a. Osvojila je brojne nagrade, dobitnica je Rektorove nagrade 2017. i Dekanove nagrade 2018. godine.

Trio MaSeiV (Ivan Andrijević, klarinet; Marko Biškup, klavir; Sebastian Tarbuk, fagot) publici i žiriji predstavili su se skladbama Elegija za puhače Veronike Drobnić, Trio u a-molu, op. 114 Johannesa Brahmsa te Četiri godišnja doba Buenos Airesa (Verano Porteño, Otoño Porteño) Astora Piazzolle. Trio MaSeiV započeo je s radom u rujnu 2016. na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod vodstvom prof. Danijela Detonija. Ostvario je brojne nastupe, a osvojio je drugu nagradu na natjecanju Premio Citta’ di Palmanova 2017. godine.

Violinistica Katarina Kutnar

Na kraju nastupila je violinistica Katarina Kutnar (uz klavirsku pratnju Katarine Krpan), a njezin izbor za natjecanje bili su Après un rêve, op. 7/1 Gabriela Fauréa, Three Short Tales from Blind Forest Berislava Šipuša, Recitativ i scherzo-caprice, op. 6 Fritza Kreislera te 3. sonata za violinu i klavir u d-molu, op. 108 Johannesa Brahmsa. Katarina violinu uči svirati od četvrte godine, pohađala je glazbena učilišta u Zagrebu i Beču, a 2017. diplomirala je violinu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Leonida Sorokowa. Dobitnica je mnogih glazbenih nagrada i priznanja u Hrvatskoj i inozemstvu, Dekanove nagrade 2016. i Rektorove nagrade 2017. godine, a predstavljala je Hrvatsku 2012. na Euroviziji mladih glazbenika.

Sve recitale pratila je prosudbena komisija u sastavu Vladimir Kranjčević (dirigent), Tomislav Fačini (dirigent), Ivana Kocelj (muzikologinja), Branko Mihanović (oboist) i Srećko Bradić (skladatelj). Pobjednici 15. međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić bit će proglašeni 26. rujna na svečanosti u župnoj crkvi svete Anastazije. Dodijelit će se Nagrada Ferdo Livadić za najbolju umjetničku osobnost, koja uključuje novčani bruto iznos od 15.000 kuna, koncerte na festivalima: Dubrovačke ljetne igre 2019., Festival sv. Marka 2019., Osorske glazbene večeri 2019., kao i koncert u ciklusu Cantus Ansambla. Za pobjednika natjecanja i Cantus Ansambl novu kompoziciju napisat će Davor Bobić, a pobjednik će je praizvesti na Samoborskoj glazbenoj jeseni 2019. godine. Bit će dodijeljena i Nagrada Hrvatskog društva skladatelja i Grada Samobora za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja. Dobitniku će pripasti 7500 kuna i koncert na Samoborskoj glazbenoj jeseni 2019. godine.

R. G.


Tagged: , , , , , , , , , , ,