Šibenik: Balet Što te nema Igora Kirova

Glazba Amire Medunjanin, Bože Vreće i Jadranke Stojaković kao podloga baleta ‘Što te nema’ Igora Kirova.Tradicionalno kraj srpnja u Krešimirovu gradu obilježava plesna umjetnost kroz Šibenik Dance Festival (ŠFD). Ove godine predstoji osmo izdanje i to od 23. do 28.srpnja. Iznimno zanimljivu plesnu večer 26. srpnja na tvrđavi Barone priredit će proslavljeni koreograf i ravnatelj baleta splitskog HNK – Igor Kirov s baletom ‘Što te nema’.

Predivna je to, senzualna tijelima ispisana priča za koju je jedan umjetnik prvi put kao glazbenu podlogu koristio bosanski sevdah iz pjesama Amire Medunjanin, Bože Vreće, Jadranke Stojaković.

‘Koregrafija Što te nema je oda moje ljubavi prema tradicionalnoj glazbi, svemu onome dobrom i pozitivnom što nosimo u sebi od samog rođenja. Često koristim makedonski melos kao glazbenu podlogu svojih koreografija, ovaj put sam se odlučio za četiri tradicionalne bosanskohercegovačke i jednu romsku melodiju u interpretaciji i obradi suvremenih glazbenika’, rekao je Igor Kirov.

Glazbena podloga ovog komada koji nosi naziv kultne pjesme ‘Što te nema’ (u izvedbi Jadranke Stojaković) odredila je sjetan, no ipak radostan karakter djela u kojem je sevdah bosanskohercegovačke melodije prožet prigušenom tugom romske romanse.

Upravo je ovaj komad i simbol Balkan Dance Projecta, dio čijeg triptiha je ovaj balet – a projekt čine umjetnici okupljeni iz zemalja regije – umjetnici s različitim tradicijama, obrazovanjem i poetikom, koji u svoj toj različitosti nesebično dijele istu strast za plesom i umjetnošću igre.

Druga dva djela programa Balkan Dance Projekta čine: ‘Sablazan u dolini sv. Florijana’ Aleksandra Ilića – priča rađena prema farsi slovenskog pisca Ivana Cankara. ‘Znakovi pored puta’ – suvremena plesna predstava u koreografiji Ivane Hadžihasanović prema posthumno objavljenom djelu nobelovca Ive Andrića.

Bogat program nastavlja se kroz sve dane Šibenik Dance Festivala: Na tvrđavi Barone vidjet ćemo ulomak iz predstave Rossini cards ‘Duet Inoffensivo’ u produkciji HNK Ivan Zajc u Rijeci. Radi se o suvremenoj baletnoj predstavi koja je oduševila i kritiku i publiku. Iako u srži apstraktna, nudi scene iz paralelnih života, intrigantne obrate iz dramatičnih u komične situacije; neočekivane poveznice koje titraju između erotičnosti, taštine i ironije. Iznimno vještim sljubljivanjem klasične plesne tehnike i Rossinijeve barokne glazbe, Bigonzetti je stvorio remek djelo moderne umjetnosti koja nadilazi plesne okvire.

Zanimljiv suvremeni projekt ‘Four Songs’ ili ‘Četiri pjesme za Tađa’ u koreografiji Aleksandra Ilića prikazat će asocijaciju na jednu od najboljih novela 20. stoljeća ‘Smrt u Veneciji’ Thomasa Manna. U priči pratimo put kroz devet krugova Danteova ‘Pakla’. Izvedbu prate četiri potpuno razodjevena plesača koji će plesom pod vedrim nebom prizvati kišu te u drugom djelu zahvaljujući specijalnim efektima produkcije pokazati i vještine plesa na kiši.

Suorganizator ŠDF-a, HNK Šibenik, na svojoj će, pak, pozornici predstaviti Plesnu večer, koja će 24. srpnja započeti talentiranim plesačima tzagrebačkoga plesnog studija Modus, Snježane Lilek, s ‘Emotions in Me, Human in He’ u koreografiji Nike i Lune Lilek. Drugi dio večeri pripada plesnom koreografu Ognjenu Vučiniću koji potpisuje koreografiju predstave ‘For Four’, realiziranu u produkciji umjetničke organizacije Masa Dance Company, a u suradnji sa studentima plesnog odsjeka Akademije dramskih umjetnosti iz Zagreba.

I ovog puta četiri najatraktivnije lokacije grada Šibenika – Trg Republike Hrvatske kraj katedrale sv. Jakova, tvrđave sv. Mihovila i Barone, te Hrvatsko narodno kazalište – bit će pozornica brojnim plesačima, koreografima te plesnim ansamblima. Sve počinje svečanim otvaranjem Šibenik Dance Festivala na Tvrđavi sv. Mihovila.

M. R. / Foto: Ksenija Mikor

Tagged: , , , , , , , ,