In vino veritas by Tomislav Radić: Tomazova umjetnost nastajanja vina

‘U čaši se iskre drobe i zvone,
pjevju zvuci daljina;
kaplje se bisera u staklima gone,
noć ide na kolima vina’
(Vladimir Čerina)

‘Vina van okvira’ novi je motiv poznatog brenda, vinarije Tomaz, koji objedinjuje dugogodišnju obiteljsku tradiciju i jedinstveni motovunski terroir, glavne čimbenike koji njihova vina čine posebnima.

Višestruko nagrađivana motovunska vinarija u zagrebačkom Sheratonu predstavila je novi vizualni identitet koji će Tomaz vina od sada, uz kvalitetu, isticati i po autentičnosti, prezentaciji i interakciji s publikom. Prigodno nazvana ‘vina van okvira’ opisuju posebnost vina Tomaz te način razmišljanja i djelovanja cijele obitelji, dok vizualnu poveznicu s etiketom čini impozantan okvir koji daje dojam umjetničkog djela.

‘Vina van okvira’ podijeljena su u četiri kategorije: pjenušava, svježa, odležana i premium. Svaka je linija vina povezana s jednim motivom Motovuna, pa je tako za pjenušava vina motiv rijeka Mirna, u kojoj mjehurići kisika omogućuju život, a za svježa vina specifična kombinacija teškog ilovastog i laporastog tla prošaranog karakterističnim pukotinama, čiji jedinstven sastav daje prepoznatljivu mineralnost i svježinu. Odležana vina, ukroćena i zaokružena u hrastovim bačvama, crpe motiv hrasta lužnjaka koji prevladava bajkovitom Motovunskom šumom, koja je dom i najekskluzivnijoj istarskoj namirnici, ujedno i posljednjem motivu – bijelom tartufu – poznatom po svojoj bogatoj aromi kakvu imaju Tomazova premium vina.

Dodatna interakcija s publikom postiže se skeniranjem QR koda integriranog u etiketu, koji videom ‘teleportira’ u Motovun. Jedinstvena motovunska zemlja nisu samo plodni vinogradi, već i složna obitelj Tomaz u kojoj sve generacije sudjeluju u procesu stvaranja vina, a upravo je ta kombinacija glavnih aktera – obitelji i terroira – dovela do novog zaštitnog znaka, svojevrsnog potpisa TM, u kojem T stoji za obitelj Tomaz, a M za Motovun, gdje ova vrhunska vina i nastaju.‘Vina Tomaz nastaju u vinogradu, a ne intervencijama u podrumu, čime se postiže maksimalna iskoristivost blagodati koje pruža motovunski terroir, što ih čini drugačijima od uobičajenih malvazija, muškata ili terana. Jednako bitna je i činjenica da sve generacije obitelji Tomaz aktivno sudjeluju u stvaranju vina. Sve je to utjecalo na stvaranje koncepta novog izgleda, koji vizualno i metaforički opisuje način razmišljanja i djelovanja vinarije te dolazi do finalnog proizvoda – vina van okvira’, istaknuo je Klaudio Tomaz, vlasnik obiteljske vinarije.

Za grafički aspekt zaslužan je Over Studio. Tomaz je krenuo u izgradnju nove vinarije u Motovunu, koja će dizajnom i mogućnostima pratiti motive novih etiketa butelja. Novu vinariju moći će se posjetiti u proljeće 2023. godine.

U Hrvatskoj, sve je više vinarija, sve je više dobrih vina, sve je više vinoljubaca i kupaca, a srednji je sloj sve brojniji. Ipak treba upozoriti kupce gdje su ta odlična vina, pa je brendiranje vinarije važno i za domaće, a pogotovo za strana tržišta.

‘Lipo, lipo, lipo j, vino pit,
ma još je lipše neč?!
A ča? Malice ljubit!’
(Aldo Galeazzi)

Objavljeno u Agroglasu, 20. travnja 2022.



Tagged: , , , , , , ,