Nakon što je početkom ove godine objavljeno reizdanje antologijskog prvijenca ‘Čovjek kao ja’, Croatia Records nastavlja s revitalizacijom kataloga Arsena Dedića na formatu luksuznih vinilnih reizdanja.
Objavljen dan prije Badnjaka 1971. i dvije godine poslije slavljenog ‘Čovjeka kao ja’, album ‘Arsen 2.’ sadrži antologijske skladbe ‘Ne plači’, ‘O, mladosti’ i obradu Brelove ‘Ne me quitte pas’ (Nemoj poći sad). Na album su uvrštene i skladbe ‘Takvim sjajem može sjati’ i ‘Balada o prolaznosti’ koje je Arsen u to vrijeme skladao za filmski prvijenac Tomislava Radića – ‘Živa istina’.
Posebna je zanimljivost reizdanja da su na njega uvršteni i veliki festivalski hitovi ‘Sve bilo je muzika’ i ‘Djevojka za jedan dan’ koji su prethodili albumu ‘Arsen 2.’.
U knjižici koja prati izdanje, Siniša Škarica, dugogodišnji urednik Jugotona i Croatia Records navodi: ‘Dok je s jedne strane slijedio praksu svjetske diskografije 1960-ih odvajajući glazbu za albume od singl produkcije, sam svoj, često i svojeglavi patrijarh domaćeg popa jedva se dao nagovoriti da LP-je i nove 45-ice snima u stereo tehnici. Uvjeravajući nas da je mono jedina prava slika snimljenog zvuka, tvrdoglavo je uzvikivao, kao i kontroverzni genij zvučnog zida Phil Spector: Back to Mono! Pa ipak, vjerujem da bi danas pristao obogatiti ovo vinilno reizdanje s uspješnicama s Jugotonova singla iz 1970., spomenutima Sve bilo je muzika, prvonagrađenom skladbom sarajevskog Vašeg šlagera sezone ’70. (glazba Esada Arnautalića s Arsenovim također posebno nagrađenim stihovima) i Djevojkom za jedan dan, početkom iste godine održanog Zagrebačkog festivala, plod rane suradnje Arsena i novootkrivenog pjesnika estrade Željka Sabola’.
O albumu ‘Arsen 2.’ piše i kritičar i publicist Zlatko Gall: ‘Ako je prvi album Čovjek kao ja bio reprezentativno pismo kantautorskim namjerama, njegov je nasljednik potvrdio da je Dedić kantautor čije su pjesme sušta suprotnost dominantnoj festivalsko-šlagerskoj odnosno zabavnoglazbenoj sceni. Arsen 2. je donio skladbe koje su bile novi fundamentalni prinosi domaćoj (popularnoj) kulturi. Savršeni balans autorskih brojeva, uglazbljenih pjesama pjesnika poput Šoljana i Goloba uz sjajan prepjev Brelove Ne me quitte pas, albumu je u trenu donio komplimente kritike struke te naklonost one mlađe (uvjetno rečeno ‘rokerske’) publike’.
Album je remasterirao Goran Martinac (Croatia Records Studio) dok je lacquer cut albuma u londonskom Abbey Road Studios ‘rezao’ Sean Magee. Uz izdanje je dostupna i download kartica s kodom za preuzimanje mp3 verzije albuma. Uz 180-gramski vinil u boji, album dolazi i s ekskluzivnom knjižicom u kojoj se nalaze tekstovi Siniše Škarice i Zlatka Galla, uz fotografije Marka Čolića. Za likovno oblikovanje reizdanja zaslužan je Darko Kujundžić.
C. R / Foto: Marko Čolić
					


					
