Otac i Mater: Nagrade Oktavijan za 2020.

Hrvatsko društvo filmskih kritičara (HDFK) u specijalnom izdanju emisije ‘Posebni dodaci’ (HTV3) dodijelilo je nagrade Oktavijan za najbolje filmove.Dvadeset filmskih kritičara odgledalo je i ocijenilo više od 150 filmova svih rodova i trajanja, a sudeći prema ocjenama godina koja je iza nas može se okarakterizirati kao vrlo dobra. Filmova je bilo nešto manje, posebice u kategoriji dugometražnog igranog, no razina njihove uspjelosti ohrabruje. Sama dodjela, prigodno organizirana i emitirana u sklopu filmske emisije ‘Posebni dodaci’ (HTV3) zanimljivo je započela dodjelom nagrade najboljoj manjinskoj koprodukciji ‘Otac’, a završila nagradom za najbolji dugometražni igrani film ‘Mater’.

Između ‘Oca’ i ‘Matere’ smjestili su se razgovori s autorima najboljih filmova koje su pak vodili najbolji kritičari i kritičarke iz prethodnog razdoblja, a koji su nagrađeni godišnjim nagradama Vladimir Vuković. Dodijeljena je i nagrada Ante Peterlić za najbolje publicističko ostvarenje, te Zlatni Oktavijan za životno djelo Veljku Bulajiću.‘Nagrade HDFK-a su sasvim sigurno najreprezentativnije hrvatske filmske nagrade, jer u obzir uzimaju cjelokupnu godišnju produkciju i u njezinoj valorizaciji sudjeluje širok krug filmskih kritičara, dakle ljudi koji profesionalno prate i vrednuju domaće i strane filmove. Ne i manje važno: ocjenjivanje je posve transparentno, jer svaki kritičar svojim imenom i prezimenom stoji iza svoje ocjene, baš kao što i autor stoji iza svojega djela’, naglasio je predsjednik HDFK-a Hrvoje Pukšec.

Oktavijan za dugometražni igrani film: ‘Mater’, Jure Pavlović
Oktavijan za dugometražni dokumentarni film: ‘O jednoj mladosti’, Ivan Ramljak
Oktavijan za kratki i srednjometražni igrani film: ‘Južno voće’, Josip Lukić
Oktavijan za kratki i srednjometražni dokumentarni film: ‘Jedna od nas’, Đuro Gavran
Oktavijan za animirani film: ‘Pustolovine Glorije Scott – Umorstvo u katedrali’, Matija Pisačić i Tvrtko Rašpolić
Oktavijan za eksperimentalni film: ‘Colonello Futurista’, Vladislav Knežević
Oktavijan za namjenski film: ‘The Closing Door,’ Lucija Mrzljak
Oktavijan za najbolju manjinsku koprodukciju: ‘Otac’, Srdan Golubović

Novost su dvije dodatne kategorije Oktavijana, ona za dugometražni dokumentarni film i za najbolju manjinsku koprodukciju. Njihovo uvođenje je reakcija na kontinuiran kvantitativan i kvalitativan porast hrvatske produkcije koja je, sudeći prema ocjenama kritike, najuspjelija u intimističkim, osobnim pričama koje kroz visoku autentičnost postižu univerzalnost.

HAVC


Tagged: , , , , , , ,