Kreativni odgojitelji: Poticajan priručnik Gordane Lešin

Kako potaknuti razvoj kreativnosti u djece i osnažiti dječje vrtiće za tako zahtjevnu zadaću?Dragocjene odgovore, nadahnute uspješnim primjerima iz Dječjeg vrtića Milana Sachsa u Zagrebu, daje priručnik ‘Kreativni odgojitelji – program dramsko-scenskog izričaja u kurikulumu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja’ dr. sc. Gordane Lešin i suradnica, predstavljen u Velikoj dvorani Školske knjige.

O tome vrijednom djelu govorili su predsjednik Upravnog odbora Školske knjige dr. sc. Ante Žužul; recenzentice red. prof. dr. art. Antonija Balić i doc. dr. sc. Marijana Županić Benić; autorica dr. sc. Gordana Lešin i urednica knjige Slavenka Halačev.

U priručniku su prikazani primjeri kreativnih aktivnosti i ideja u radu s djecom u sklopu umjetničkog kurikuluma, s jasnim i lako primjenjivim savjetima koji su upotpunjeni brojnim fotografijama. Zahvaljujući takvom načinu rada, kreativni će odgojitelji pridonijeti razvoju djeteta u svim razvojnim područjima te s pomoću igre poticati aktivno učenje, istraživanje i kreativnost u djece.

‘Priručnik za odgojitelje dr. sc. Gordane Lešin, ravnateljice Dječjeg vrtića Milana Sachsa u Zagrebu, štivo je koje će zasigurno naići na lijep prijam među svim stručnjacima uključenim u rani i predškolski odgoj i obrazovanje. U devet bogato ilustriranih poglavlja autorica s pomoću teorijskih i sadržajnih praktičnih primjera uvjerljivo progovara o djetetu i njegovim potrebama, o profesiji odgojitelja i važnosti umjetnosti u ranome i predškolskom odgoju i obrazovanju’, napomenula je recenzentica Antonija Balić.

Prema njezinim riječima, priručnik ‘Kreativni odgojitelji’ umnogome će pomoći odgojiteljima da se orijentiraju u svojoj praksi te nađu nova rješenja ili potvrde svoje zamisli. Zasigurno će pronaći svoje mjesto u bibliotekama vrtića i svih koji promišljaju rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Važno je potaknuti stručnjake u ranome i predškolskom odgoju da pišu o praksi, jer je na taj način šire i osnažuju čineći sebe aktivnim sudionikom kvalitetnih promjena u društvu, istaknula je Balić.

Vrijednost je priručnika u zornim prikazima pozitivnog primjera djelovanja vrtićke ustanove, vidljivoj sinergiji djece i odgojitelja u umjetničkim aktivnostima te poticajnom okružju koje djeluje na cjelokupan rast i razvoj djeteta, na njegov stvaralački potencijal, izjavila je recenzentica Marijana Županić Benić.

‘Svi koji se bave pedagoškim radom trebaju ovakvu literaturu koja će ih nadahnuti, osvojiti, ohrabriti, potaknuti da i sami počnu otkrivati mogućnosti kreativnog izražavanja s pomoću umjetnosti’, navela je Županić Benić. Oni u ovom priručniku, istaknula je, mogu pronaći inspiraciju da na sličan način oplemene svoj život i život djece s kojom rade.

Gordana Lešin, autorica knjige i ravnateljica Dječjeg vrtića Milana Sachsa, predstavila je tu ustanovu kao ‘mjesto življenja, igranja i učenja za djecu i odrasle’. Riječ je o vrtiću koji je Ministarstvo znanosti i obrazovanja imenovalo stručno-razvojnim centrom za provedbu programa ‘Dramsko-scenski izričaj kroz tradicionalne i suvremene medije za odgojitelje i stručne suradnike’.

‘Modulima ciljano podižemo razinu kreativnosti odgojitelja potičući ih na implementaciju umjetničkih elemenata s pomoću tematskih sadržaja u odgojno-obrazovnoj praksi te osnažujući ih da vlastitom kreativnošću potiču djecu na izražavanje u raznolikim umjetničkim područjima. Naš je vrtić podrška studentima Učiteljskog fakulteta i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te vježbaonica za studente pedagogije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu’, napomenula je Lešin.

Ovaj priručnik rezultat je rada skupine kreativnih djelatnika u Dječjem vrtiću Milana Sachsa među kojima su Ana Boban, Helena Duić, Ana Kerep, Valentina Laslo, Marina Mlinarić Duić, Ivana Popek, Ljerka Pukec i Mirjam Zeba. U knjizi su predstavljene kreativne aktivnosti s područja književnosti, likovnosti, lutkarstva, glazbe, pokreta, scenografije i kostimografije te u primjeni digitalne tehnologije. Namijenjen odgojiteljima, studentima ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te roditeljima koji žele pridonijeti kreativnom razvoju svojeg djeteta.

S. K.


Tagged: , , , , , , , , , ,