Kino Tuškanac: Retrospektiva Romana Polanskog

Od petka 13. do ponedjeljka 23. siječnja zagrebačko Kino Tuškanac prikazuje 16 naslova Romana Polanskog.

Program u petak otvara ‘Kineska četvrt’ (1974), jedan od njegovih najcjenjenijih filmova. Scenarij je napisao Robert Towne osvojivši Oscara, a i danas ga se smatra primjerom ‘savršenog scenarija’. ‘Kineska četvrt’ je jedan u nizu filmova Polanskog sa središnjim likom žene-žrtve koji je ovdje sugestivno utjelovila Faye Dunaway. Jack Nicholson savršen je u ulozi tipično noirovskog privatnog njuškala.

Psihološka drama s elementima horora ‘Odvratnost’ (1965) je na rasporedu u subotu. Ovjenčan Srebrnim medvjedom i nagradom FIPRESCI na Berlinaleu, film se smatra jednim od najuspjelijih ostvarenja u redateljevoj karijeri i jednim od najutjecajnijih filmova u žanru uopće. ‘Odvratnost’ predstavlja i jednu od najdojmljivijih analiza potonuća u ludilo. Dočekan je hvalospjevima kritike i doživio je izniman komercijalni uspjeh, a Catherine Deneuve priskrbio status zvijezde.

Iste večeri čeka vas i nagrađivan politički triler ‘Pisac iz sjene’ (2010). Riječ je o adaptaciji romana ‘Duh’ britanskog pisca i novinara Roberta Harrisa koji je i suscenarist filma. On je odlučio ponuditi fikcijsko objašnjenje iznenadne ostavke britanskog premijera Tonyja Blaira. Majstorski režiran film je dojmljivo stiliziran, primjereno suzdržano glumljen (Pierce Brosnan, Ewan McGregor) i na određeni način efektno staromodan.

Nedjelja donosi impresivnu, nagrađivanu biografsku ratnu dramu ‘Pijanist’ (2002) s maestralnim Adrienom Brodyjem u naslovnoj ulozi. Film je slobodna adaptacija autobiografske knjige poljsko-židovskog klavirista Władislawa Szpilmana koji je opisao svoj i život svoje obitelji u okupiranoj Varšavi i getu tijekom Drugog svjetskog rata. Ugođaj egzistencijalne tjeskobe usamljenog pojedinca koji je intenzivno u bijegu i koji pokušava spasiti vlastiti život sjajno je dočaran.

K. T. / Foto: Kino Tuškanac promo

Gastro festival na krovu garaže Tuškanac

Tagged: , , , , , , , , ,