Upečatljivim nastupom Festivalskog komornog orkestra pod ravnanjem maestra Vetona Marevcija i izvedbom veličanstvene 1. simfonije u D-duru Gustava Mahlera (u obradi Klausa Simona) počelo je 46. izdanje Samoborske glazbene jeseni.Prigodno je to djelo za otvaranje festivala, jer je sam Mahler rekao da ono priziva ‘buđenje prirode nakon dugog zimskog sna’ i nastavak života ‘punim jedrima’.
Bila je to raritetna izvedba, jer je Mahlerova 1. simfonija, zbog poznatih epidemioloških prilika, izvedena u komornoj verziji festivalskog orkestra Samoborske glazbene jeseni, kojeg su činili vrhunski glazbenici – violinisti Borivoj Martinić Jerčić, Krunoslav Marić, Aleksandar Milošev, violončelistica Monika Leskovar, kontrabasist Ivan Nestić, potom Lucija Stilinović na flauti, Branko Mihanović na oboi, Mihael Paar i Bruno Philipp na klarinetu, Istvan Matay na fagotu, Bank Harkay i Zoran Katić na rogu, Luka Buljan na trubi, Lana Bradić na klaviru te Ivan Šverko na harmonici i Ivana Bilić na udaraljkama.
Glazbena čarolija ovih izvrsnih glazbenika pred TV kamerama u samoborskoj župnoj crkvi sv. Anastazije bila je fantastična najava preostalih osam dana festivala u kojima će se ljubiteljima klasike u Samoboru predstaviti etablirana glazbena imena.
Samoborsku glazbenu jesen službeno je otvorila Iva Hraste Sočo, izaslanica ministrice kulture i medija, naglasivši kako je fokus festivala bio na hrvatske umjetnice i umjetnike, što je s jedne strane suzilo vidike, ali s druge dalo još veći dodatni zamah za nastup mladih umjetnika u usponu karijera koji zaslužuju pažnju, a koju u Samoboru svakako dobivaju pa se Samoborskoj glazbenoj jeseni vjerno vraćaju, kao i doajeni hrvatske glazbene scene.‘Kao što je poznato, samoborski festival po fizionomiji predstavlja kompleksniju formaciju, koja u Samoborskoj glazbenoj jeseni okuplja i povezuje Međunarodno natjecanje mladih glazbenih umjetnika Ferdo Livadić, ove godine 18. po redu, i Međunarodno skladateljsko natjecanje New Note, već deseto. Sklop je to kreativnog i umjetničkog glazbenog potencijala, dijalog suvremenosti i baštine te susretište ansambala i solista svih generacija’, rekla je Iva Hraste Sočo.
Okupljenima je dobrodošlicu poželio umjetnički ravnatelj Srećko Bradić istaknuvši važnost natjecanja mladih glazbenika i skladateljskog natjecanja te zaključio kako je najveća vrijednost festivala poticaj mladim ljudima da glazba postane njihov život, odnosno životno opredjeljenje. Naglasio je i nepovoljne okolnosti koje je pandemija donijeli kulturi, jer su diljem Europe otkazani brojni umjetnički programi, te stoga zahvalio Ministarstvu kulture i medija i ministrici Nini Obuljen Koržinek što su propisane mjere u Hrvatskoj ipak omogućile održavanje programa.
S. G. / Foto: Šime Modrić