Iako se zbog pandemije novog koronavirusa Park prirode Lonjsko polje za posjetitelje otvorio tek u svibnju, tj. dva mjeseca kasnije nego inače, ove godine ima 50 posto više individualnih gostiju u odnosu na lani.Rezultat je to brze i sustavne prilagodbe Parka novim okolnostima, koja je podrazumijevala novi način upravljanja posjetiteljima te jačanje komunikacijskih aktivnosti. Naime, nakon što su otkazani organizirani dolasci vrtićkih, školskih te skupina umirovljenika, Park se orijentirao na obitelji s djecom te zaljubljenike u prirodu i aktivan stil života poput hodača i biciklista.
‘Poštujući mjere i preporuke epidemiologa iz aktualne smo situacije pokušali iznjedriti ono najbolje. Gotovo svi naši turistički sadržaji su na otvorenom, a njihova raznolikost te bogatstvo flore i faune Parka prirode Lonjsko polje omogućili su nam da Park postane poželjno turističko odredište. Ove godine bilježimo 5300 individualnih posjeta što je 2000 više nego prošle godine. Zahvaljujući lijepim jesenskim danima taj bi broj mogao i dodatno rasti’, kazala je Marija Kušmiš, ravnateljica Javne ustanove Park prirode Lonjsko polje.
Kako bi posjet Lonjskom polju građanima iz drugih dijelova zemlje bio što zanimljiviji, Park je ojačao svoju turističku ponudu. Ustanova upravlja brodom Juran i Sofija koji vozi Kupom u Sisku, a na Strugu su dostupni čamci na solarni pogon te kanui. Izuzetno vrijedan dio posla odrađuju vodiči koji posjetitelje upoznaju sa suživotom ljudi i Lonjskog polja u selu Krapje, pticama u ornitološkom rezervatu Krapje đol, poplavama u Mužilovčici te tradicionalnim pašarenjem stoke u Repušničkom polju. U posjetiteljskom centru Repušnica postavljaju se edukativne izložbe, a u suradnji s Hrvatskim fotosavezom organiziraju se fotografske radionice za djecu i odrasle.
Budući da u Parku zaštita prirode i turizam idu ruku pod ruku, u oblikovanje, ali i pružanje turističkih usluga uključeni su razni odjeli – od čuvara prirode do stručnjaka za zaštitu prirode: šumara i agronoma
‘Turizam u Lonjskom polju treba biti održiv i u skladu s time napravili smo pomak u promociji Parka. Komunikacija je usmjerena prema našim ciljanim skupinama, prvenstveno putem društvenih mreža, i obuhvaća pružanje informacija te edukaciju. Ono što posjetitelje očekuje kad nam dođu, nadogradnja je te priče. Veliku pozornost pridajemo izravnoj komunikaciji s posjetiteljima. Želimo da ovdje nauče nešto novo, ali i da o svojem iskustvu pričaju ljudima iz svoje blizine. Ovakvim pristupom postižemo dvije stvari: gradimo zajednicu i uključujemo posjetitelje u stvaranje sadržaja te komunikaciju’, rekla je Helena Radić Bosanac, rukovoditeljica Odsjeka za promidžbene aktivnosti i sustav posjećivanja u Javnoj ustanovi Park prirode Lonjsko polje.
P. K.