Vino.com 2017

Prošle godine bio sam kritičniji prema festivalu Vino.com nego što ću ove. Jednostavno, ovaj festival je neuništiv ili preciznije, iz godine u godinu sve bolji. Trebalo je puno hrabrosti organizatoru prof. Ivanu Dropuljiću da ove godine povisi cijenu dnevne ulaznice sa 150 na 200 kuna i skrati vrijeme zatvaranja s 19 na 18 sati. No, to se nije odrazilo na manji posjet, štoviše čini se da je vinske publike bilo i više nego lani.Dropuljić, po vokaciji profesor matematike, obično nakon Vino.coma ne objavljuje brojke i slova, ali sigurno je nakon vinskog petka/subote u zagrebačkoj Esplanadi bio više nego zadovoljan. Na festival je privukao više od 300 izlagača, među kojima je bilo najviše vinara, ali i proizvođača rakije i craft piva te raznih delicija kojih bi se u beskraj moglo nabrajati. Ne stoji uzalud u podnaslovu Vino.coma da je to Međunarodni festival vina i delicija.

Zemlja partner bila je Rusija, ne baš poznata po proizvodnji koliko po potrošnji vina, no nešto su donijeli pokazati u Zagrebu. Ipak je to velika zemlja, pa se nađe i grožđa oko 45 paralele, ali se služe i trikovima – neka vina samo su brendirali a proizvedena su u bratskoj Crnoj Gori.

Radionice su na 12. Vino.comu bile atraktivne kao i ranije, a mjesta za njih su se rasprodala po običaju, najprije za one najskuplje (francuska vina i šampanjci). No, bilo je i jeftinijih i šarmantnijih, poput izazovnih engleskih pjenušaca, Enjingijeve crne vertikale, Tomčevih amfora ili randez-vousa s frankovkom.

Profesionalcima (distributerima, ugostiteljima, novinarima…) ostalo je i dalje da gunđaju kako u atmosferi s puno promila u dvoranama i šatorima Esplanade nisu mogi obaviti sve planirane razgovore i dogovore. Tko zna, možda se to dogodine konačno promijeni…

Mustafa Topčagić / Foto: FAMA



Vino com-press
10° Zagreb VINOcom 2015.
Tagged: , , , , , , , , , ,